Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emla
Hej på er!
Har blivit tipsad att gå in hit för att fråga er och lära mig mer om sjalar..
Fick mitt första barn den 9:e och har funderat på att bära honom i sjal..
Jag kan absolut INGET om sjalar än sålänge..
Fick prova att bära i en Pikku ruu igår och föll pladask, det enda jag tänkte på var att man blev väldigt varm, vet inte exakt vilken typ det var men den var elastisk och ribbad..

Jag hurrade för Pikkun i min ankomstgrupp på nätet och många verkar gilla den, jag blev däremot tipsad om att skaffa en Sinon/Sino (??) istället då den rekommenderades av fler & man sa att jag skulle gilla den också ifall jag tyckte om Pikkun.

Så, jag som vill beställa sjal IDAG undrar nu vad ni tycker? Sino/Sinon eller en Pikku ruu?
Vart finns det bäst priser? (får man fråga sådant?) och har ni något att tillägga i övrigt?

Uppkattar alla svar jag kan få, sköt om er.
Användarens profilbild
Av Bina
Hej Emla och grattis till Charlie!

(ja jag har koll på LillaMy:s vänner) :wink:

Jag har precis köpt för att prova en Sino trikåsjal som är UNDERBAR i kvalitén! Den köper man från http://www.sjalar.nu och känns stadigare än tex MobyWrap vilket innebär att du får en ganska lång användningstid. Lycka till och välkommen i sjalarnas förtrollade värld :D

Bild
Användarens profilbild
Av Tabby
Det var väl någon som jämfört Pikku-ruu (den tunna) och Sino och tydligen var de ungefär lika tunna.

Så kör på färgen tycker jag.
Användarens profilbild
Av Anso
Sinon innehåller 50/50 bomull/modal vilket gör det lite stadigare än om det bara är bomull. En del av Pikku Ruu har samma blanding. Hör med www.sjalar.nu som har bägge sorterna om inte vi här på forumet lyckas reda ut skillnaderna. :wink:
Användarens profilbild
Av Mi
Bina: Har du din stora tjej i SINOn??!! Fungerar det?? :shock: :oops:
Av Emla
Bina! Hej & TACK, vad förvånad jag blev när jag läste att du visste hans namn :D
Sino trikåsjal kan man alltså använda från början? Verkar ju kanonbra (många som pratar om den..)
Det var nämligen av LillaMy själv som jag fick prova Pikkun och det är väl också en trikå som hon har?

Tabby Tack för ditt svar..jag tror inte att den Pikkun jag provade var den tunna? Vad är skillnaden? Den jag testade var ribbad och ganska varm, sitter och funderar på om man skulle ha en tunn nu när det ändå snart är vår och sommar, blir lite varmt med en sådan ribbad då (ribbad=trikå??)

Anso Det är mycket att hålla reda på, jag har inte riktigt förstått att det finns olika modeller av ett märke, sitter och kikar runt på hemsidor nu och skall höra med sjalar.nu, tack för tipset..
Det svåra är ju att det verkligen är en djungel, och kan man inget sedan innan blir det krångligt att reda ut trådarna eftersom att många tipsar om olika, man blir ju såld på sin tro :D
Användarens profilbild
Av Anso
Bästa tipset är att gå på en sjalbarnsträff och be folk ta med sig alla trikåsjalar så får du titta och klämma på ett gäng. :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Mi skrev:Bina: Har du din stora tjej i SINOn??!! Fungerar det?? :shock: :oops:
Ja till mys... inte längbärning
Användarens profilbild
Av Bina
Emla skrev:Bina! Hej & TACK, vad förvånad jag blev när jag läste att du visste hans namn :D
Sino trikåsjal kan man alltså använda från början? Verkar ju kanonbra (många som pratar om den..)
Det var nämligen av LillaMy själv som jag fick prova Pikkun och det är väl också en trikå som hon har?
:D Heej!

Japp det är en sådan hon har... sjalar.nu/looma har ett showroom i stockholm, ta dig dit och prova kanske? Jag tror att man med Sino klarar sig fint till våren när värmen kommer utan att koka. Ja den passar direkt!

Lycka till och återkom gärna med bilder sedan *kram*
Användarens profilbild
Av jazoo
Emla - jag är jättenöjd med min Sino. Du kan få komma hem och klämma lite på den om du vill. Jag bor i Råsunda. Kan inte erbjuda jämförelse med någon annan elastisk sjal dock, däremot tror jag inte att du blir missnöjd om du väljer Sino.
Av Emla
Jazoo- vad glad jag blir! Så himla snällt av dig att erbjuda, vi ser ju praktiskt taget Råsunda härifrån (Ulriksdal) så det vore ju inte långt :D
Skall höra med mannen litegrann och se, känns iofs som att jag kan köpa en Sino eftersom att INGEN har något negativt att säga om den vart jag än frågar..
Finns det olika modeller? Vilken bör man välja till en nyföding som vår? :)

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?