Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur introducerades du till sjalarnas värld?

Genom en kompis
50
26%
Genom en sjalträff
3
2%
Genom sjalbarn.se
11
6%
Genom annan internetsida
80
42%
Genom litteratur / media
18
9%
Har varit bekant med sjalen sedan barnsben
1
1%
Annat sätt, nämligen...
29
15%
Användarens profilbild
Av nevin
Jag hade läst en del om dem på ett forum jag hänger på, och blev såld direkt, sedan köpte jag min första på Underbara barnmässan!

nu har jag i min ägo
1 brun EcoWrap
1 pouch i fleece (dödskallemönster)
1 MT med ugglor
1 gul (oerhört vacker) ringjsal

Väntar på en Manduca Petrol nu med, och får jag bara min symaskin på fötter igen ska det bli fler ringsjalar tänkte jag! Eventuellt en pouch till, min är lite liten för Von Dregel.
Användarens profilbild
Av millot
Jag hittade hit via ECSweden och sedan blev jag fast :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag minns inte, men jag tror att jag lästa nåt om det i nån tidning alternativt på FL. Då var jag gravid med ettan och bestämde mig för att testa sjal, men att ha en sele (BB) vid sidan av för säkerhetsskull. Men innan vi hann införskaffa nåt av det dog bebisen. :cry: :cry:

Med tvåan hann jag läsa på mycket mer och pratade om sjalar på FL och fick ett pm från April om den här siten (bla), skaffade första sjalen (en Moby Wrap) i v 20 och så har det rullat på... Nu är det nästan 2,5 år sen den införskaffades och jag har nog närmare 20 bärverktyg att välja på, och ett par som har flyttat eller lånats ut. :roll:
Användarens profilbild
Av smulan
Jag såg ngn bära i sjal innan jag själv var gravid och minns att jag då tyckte det såg så mysigt ut. Men sedan när jag själv var gravid så köpte jag en bb sele av en annan mamma och alla jag pratade med sa att: en sån måste ni bara ha.. jaha tänkte jag o köpte den. Jag använde den inte en dag efter min första sjalprovning. På BB fanns det lite reklam från bära barn, men tänkte inte så mkt mer på det förrän Apelsin bar på M i sjal och jag blev jätte intresserad. Tyckte det såg så himla mysigt ut, och det var det ju!!
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skickade sjal- :twisted: på mig!
Användarens profilbild
Av sparkler
Min svägerska från Belgien skickade med en Tricot Slen i en kartong med barnkläder, mm. Hon hade burit en del men slutat ganska tidigt tror jag. Henes reaktion :shock: när jag berättade om sjalbarn och sjalträffar var obetalbar!! :lol:
Av anna m
Men varför har jag inte svarat här förut... ? Jag läste om sjal på AP-snacket på aff när Torsten var över ett år (alltså 03)... för sent för att introducera sjal till honom tyvärr. Men jag bestämde mig för att inte göra samma misstag igen.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag får nog säga "annat sätt" eftersom det var en kombination på allmänt internetsurfande och kompis.
Användarens profilbild
Av zero.sara
zingo skrev:zero.sara skickade sjal- :twisted: på mig!
:floet2: :vågen:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Och jag hittade sjal eftersom jag ville ha något att bära i som funkade när jag skulle vara ute i stallet..... Och jag inte klarar längre än 5 min med BB. Letade runt på nätet och i barnbutiker och hamnade här. efter att ha läst på i recenssioner kom jag fram till att trikå var något för mig att börja med och på den vägen är det. (det var innan J var född) Fegade lite och köpte ingen sjal före födseln men efter 10 dagar inhandlades den första trikåsjalen :) och sen har det bara rullat på. :roll: :D Vi hade inte klarat oss utan sjal :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag valde "genom annan internetsida". Jag minns inte vilken dock. Men stor inspiratioon fick jag av Sara Larsson på anknytning.nu - en sajt jag läste på massor innan vi fick barn. Sen läste jag på adoptera.nu också, och kan mycket väl ha blivit tipsad där, eller på alltforforaldrar. Shit, det är ju flera år sen, hur ska man minnas :)

Men ärligt, sjal :twisted: har inte kommit förrän nu. Med AH hade jag länge bara min hoppe montreal, en ergo och en ringsjal (som vi sålde). Sen blev det en didy när jag började bära på ryggen. Men nu, nu känner jag mig helt TOKIG och vill köpa varenda sjal jag ser som är till salu... Syrran tycker jag ska köpa "vaddå, du köper ju aldrig några kläder, du kan ju köpa det här i stället, om det blir roligare och lättare att vänta då..." Tack syster!!! :heart:
Användarens profilbild
Av erisara
Jag valde annan internetsida trots att det egentligen var USENET för min del. Jag läste om amning på misc.kids.breastfeeding och där pratade folk om sjalar.
Av eamane
Svarade genom en kompis men, tja, en klasskompis bar sin lilla i ringsjal och jag var intresserad men så träffade jag Anso på patienthotellet och fick adress hit och sen tog det inte så lång tid innan första sjalen flyttade hit.
Användarens profilbild
Av Björklöv
När jag var gravid surfade jag runt och läste om allt möjligt om barn. "Snubblade" över nån sida, minns ej nu vilken, där det stod om sjalar och Ergo-selar, så jag önskade mig det i julklapp (en stork ville jag ha, för det hade jag läst var en bra sjal!) Fick en BBslen av min bror och sambo.
Övade knytningar så gott det gick med stor mage och liten nalle. Men när Klara väl var här fick jag det INTE att funka, vi blev varma, kladdiga, arga! Så jag köpte en BabyBjörn air :oops: :? men fortsatte ändå kämpa på med sjalen... Köpte en rebozo från Emma i Mexico och då lossnade :o det!!! Hittade även hit till SB i den vevan, så nu har sjal- :twisted: mig i ett stadigt grepp :lol:
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Jag läste något om det i tidningen när Liten var 1 år rätt precis, alltså -05. Men då blev det ingen. När jag så väntade Lilleman så bestämde jag mig redan i början av graviditeten att jag skulle bära. Första sjalen, Moby, kom hem till mig 3 veckor innan han föddes. :) Nu vill man ha det mesta. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?