Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
Hur gör ni då? Om man tex är ute på promenad....brukar alltid söva Wilma i vagnen mellan 11-12 mitt på dagen. Blir det VÄLDIGT varmt att bära i sjal? Hur skydda mot solen (Gäller inte enbart mitt på dagen)? Tänkte köpa en SINO till nästa barn som kommer i maj....eller rekommenderas någon annan som är svalare? Har även en Pikku_ruu emn den känns i varmaste lagret i högsommarsolen.....Vill ju bära bebisen så mycket som möjligt men vill ju inte koka barnet..... ;-)
Användarens profilbild
Av johanna
Malte föddes i mars och jag bar honom i en Ellaroo första sommaren. Han hade en mössa med flärp som täckte nacken, plus att jag hade barnvagnsparasollet som solskydd när det var riktigt supersoligt :-) Det blev varmt, så klart, men vi minimerade kläderna på både mig och honom. Alltså långben- och ärmat men tunna kläder. Sino vet jag ju ingenting om, men den ska väl vara ganska tunn?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tyckte inte att det var något problem att bära i moby wrap i somras, och atlas föddes i maj. lite varmt var det förstås ibland, men inte så han kokade.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Frida med Mea skrev:mea föddes i juli cohd et var inte så farligt, men den värsta vären hade ju gått över då, men var där när jag var höggravid :(
En till med samma erfarenhet. Alltså man håller sig ju rätt mycket i skuggan hur som helst när det är jättevarmt, bebis eller ej. Tyckte sjalen täckte rätt bra (moby) och så kunde jag skugga lite med handen eller gå åt andra hållet :lol:

Hellre sommar och sol och man kan vara ute och slippa en massa kläder och bök än kyla och snöslask´när man har pytteliten.
Användarens profilbild
Av Ester
Nån som testat calin bleus gauze-wrap?

Funderar på en sån kanske till sommaren...är den möjligtvis lite svalare?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Elin skrev:Nån som testat calin bleus gauze-wrap?

Jag väntar med spänning på att den ska dyka upp här i Sverige. Gillar "rynket"...
Användarens profilbild
Av miso
Är det inte så att pikku-ruun och sinon är gjorda av samma typ av tyg, med 50% modal? pikku-ruun ska ju vara en av de svalare så jag tror inte att det är så stor skillnad att man riktigt egentligen behöver en ny sjal... :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Sara med 98+02+05 skrev:
Elin skrev:Nån som testat calin bleus gauze-wrap?

Jag väntar med spänning på att den ska dyka upp här i Sverige. Gillar "rynket"...
Kollade precis in den. Vilken härlig sjal. Det står ju att den ska vara svalare att bära i. Kan tänka mig att den är sval om tyget är sarong-tunt och luftigt.
Hrmf...kanske kunde ha varit ett alternativ till vår solsemester, men nu är det för tight om tid. Spännande med lite "nya" sjalar.
/Cecilia

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?