Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Blir era knytningar symmetriska, eller får ni alltid en ände som är längre än den andra?

Har mittmärke, ändarna blir lika långa
33
51%
Har mittmärke, ena änden blir ändå mycket längre
23
35%
Inget mittmärke, ändarna blir lika långa
7
11%
Inget mittmärke, ena änden blir mycket längre
2
3%
Av anna m
Vilken bra omröstning!!! Den hade jag missat! Ändarna blir aldrig lika långa trots mittmärken.
Användarens profilbild
Av jag71
Hmm... på dem sjalar som jag själv fixat mittmärke på blir det väldigt jämt. Ofta så sitter ju inte mittmärket mitt på mitten utan bara ganska så mitt på och det märks för dem sjalar som det är så på blir ojämna även om det inte är allt för mycket ojämnt. Finns det inte mittmärke så fungerar det också och det är väldigt sällan det blir ojämt i alla fall (vänta bara tills jag har en dag då inget fungerar och jag gnäller om att ena svansen blir mycket längre kan någon tala om för mig vad jag skrivit här då :lol: )
Användarens profilbild
Av eM
Zandra skrev:Har mittmärke på hoppisen men ena änden blir alltid mycket längre. :shock:
:iagree:

Så vi har lärt oss det istället och tar mittmärket och sen får man kompensera lite åt det hållet som alltid blir längre och knyter sen, då blir det bra :lol:
Av anna m
eM skrev:
Zandra skrev:Har mittmärke på hoppisen men ena änden blir alltid mycket längre. :shock:

Så vi har lärt oss det istället och tar mittmärket och sen får man kompensera lite åt det hållet som alltid blir längre och knyter sen, då blir det bra :lol:
Hoppediz räknar bort fickan så ficksidan blir längre.
Användarens profilbild
Av eM
anna m skrev:
eM skrev:

Men jag tror inte det är det... :hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Sydde nen egen mittmarkering på didyn, vet inte rikgit hur de tänkte med den som satt på när jag köpte sjalen? :roll:

(girasolen har faktistk ingen mittmarkering ännu - men ändarna blir lika långa ändå... :wink: )
Användarens profilbild
Av zero.sara
diddeldi skrev:inget alternativ passade på mig, jag har mittmärken men de brukar bli nästan lika långa fast inte precis :wink:
:iagree: så är det för mig med för det mesta :D
Användarens profilbild
Av Molinia
Mitt mittmärke funkar fint, har en BB-slen.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har sjalar med mittmärke och sjalar utan mittmärke. Använder man mittmärket så blir ändarna inte riktigt lika långa men det är inte stor skillnad så det är inget jag bryr mig om. De sjalar som saknar mittmärke tar jag ju upp mitten och de brukar bli mycket bra när jag knyter. Mittmärke förenklar men är inte alldelles nödvändiga.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
anna m skrev:
eM skrev:

På min La Paz som jag en gång hade så var det ett mittmärke på varje långsida, men de var ju inte mitt emot varandra, så ville man få fram den riktiga mitten på sjalen så fick man sikta mitt emellan mittmärkena :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har mittmärke på firren men inte på de andra. Har däremot aldrig gått efter mittmarkeringen för en gång när jag gjorde det så visade det sig att den mittmarkeringen satt en halvmeter fel så det blev en jättelång ände på slutet och en jättekort.

Jag går efter mitt eget ögonmått eller mäter upp mitten själv.
Av Virriga familjen
Har mittmärke på sinon, och det blir alltid en ände som är mycket längre. Men jag inbillar mig att det ska vara så, för jag vill ändå ha knuten på sidan. :D
Användarens profilbild
Av telistant
på vår sino sitter inte märket på mitten så det kan bli lite olika lång ändar men då hamnar knuten så där lagomt på sidan.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?