Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
anna m skrev:
ia-fia skrev:
Sagas mamma skrev:Viktigt: jag är 40 och pryd och tråkig.
Jag är 33, pryd och tråkig.

Och jag gillar att vara pryd och tråkig. jag har varit motsatsen i många år. jobbigt tyckte jag!

:heart:
:iagree: Jag har varit värstaste sexbomben :? och trivs sååå med tantskapet ;)
Jag är 26 och pryd och tråkig.
Har aldrig varit ngt annat och trivs med att vara trist :D

Sagas mamma: Tights och tunika låter ju toppen. Kanske en kjol till om det känns för "bart om benen"??
Av Lotta och Leo
Sagas mamma skrev:
Viktigt: jag är 40 och pryd och tråkig.

Jag är 33, pryd och tråkig.

Och jag gillar att vara pryd och tråkig. jag har varit motsatsen i många år. jobbigt tyckte jag!

hjärta
I agree Jag har varit värstaste sexbomben Confused och trivs sååå med tantskapet Wink
:iagree: Stotrivs som skogsmulle

Tunika och tights låter snyggt!

/Lotta
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Delfinen_78 skrev:Ett par snygga byxor från garderoben med en tunika till? Mönster till en tunika, med omlottskärning över bysten och med 3/4-lång ärm som är lite utställd i nederkant, kan jag hjälpa till med.

Ok att jag är van att sy, men jag tycker att den är rätt lätt att sy. Från färdigtilklippt tar det mig ca 5-10 minuter att sy ihop delarna och sen är det lite fållning av ärmar och nederkant kvar.

Hör av dig med önskemål på storlek och din adress om det skulle vara intresant så ritar jag av och stoppar på lådan.
Å det där lät som nåt jag har letat efter, skulle du kunna tänka dig att skicka till mig också? :D
Användarens profilbild
Av Tulla
Tights och tunika, klänning :rock:
Jag förstår att du vill sy själv, men om inte så finns det ju billiga alternativ.
Jag tycker denna är så fin från HM's organic cotton, den kostar ju bara 298kr.
Det kan väl nästan inte bli billigare att sy?

Bild
Bild

Fin topp också från deras BIB collektion, den finns i brunt också för 149 kronor.
Bild
Av tumbler
Vill svara på några av svaren nu, återkommer så klart. :D

Jag måste täcka det mesta av mina armar. Har svårt för att visa armar... ingen logisk förklaring, känner mig bara så naken.

Tights/kjol/klänning är ju en möjlighet men jag har inte kollat med skor än. Det blir det största problemet. Jag har kanske endast skor till långa byxor.
I så fall blir det en topp, kanske tunika till det...

Jag hoppas på ett mönster så att jag kan sy av det jag redan har. :D

Delfinen78; jag är intresserat, skickar pm senare!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Fru Johansson skrev:
Delfinen_78 skrev:Ett par snygga byxor från garderoben med en tunika till? Mönster till en tunika, med omlottskärning över bysten och med 3/4-lång ärm som är lite utställd i nederkant, kan jag hjälpa till med.

Ok att jag är van att sy, men jag tycker att den är rätt lätt att sy. Från färdigtilklippt tar det mig ca 5-10 minuter att sy ihop delarna och sen är det lite fållning av ärmar och nederkant kvar.

Hör av dig med önskemål på storlek och din adress om det skulle vara intresant så ritar jag av och stoppar på lådan.
Å det där lät som nåt jag har letat efter, skulle du kunna tänka dig att skicka till mig också? :D
Det där lockade mig med! Får jag också vara med på ett hörn?
Användarens profilbild
Av aspen
zmurfan skrev:
Fru Johansson skrev:

jag med, betalar självklart för merarbete (nu när fler ville ha) :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Jag tycker det finaste man kan ha (förutom sari) är snygga lite vida brallor och tunika, gärna omlott. Själv känner jag mig lite extra festlig om den är i chifong (ursäkta stavningen), då kan man om man orkar brodera på lite pärlor på ärmavsluten och i halsen. Jag förstår precis hur du känner, man vill vara fin fast man är för stor.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Äsch då..jag som tänkt starta en sån här tråd, ska på 80-års kalas nästa helg och vet inte alls vad jag ska ha... :?
Av tumbler
Jennelii skrev:Äsch då..jag som tänkt starta en sån här tråd, ska på 80-års kalas nästa helg och vet inte alls vad jag ska ha... :?
Var jag smal som du var det inget problem. Jag har enkla kläder och sen lite glitter till då är man fin, men när man är stor och inte har annat än T-tröjor... :roll: Jag drömmer om att vara smal som du. :wink:

Det är så här: Om jag går ner 30 kilo väger jag fortfarande för mycket.

Men nu blev det OT.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
annelie skrev:
zmurfan skrev:
Fru Johansson skrev:

Det kan väl finnas möjlighet att lösa det :wink:
Pm:a ni som är intresserade och ange vad för storlek som ni i så fall skulle vara intresserade av. Vill väl ha några kr i ersättning för portot, mönsterpappret, ritarbete etc, ska fundera lite på vad det kan bli så hör jag av mig till de som är intresserade. (Det är ett egenkonstruerat mönster kan jag väl tillägga).
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Delfinen_78 skrev:
annelie skrev:
zmurfan skrev:
Fru Johansson skrev:

Det kan väl finnas möjlighet att lösa det :wink:
Pm:a ni som är intresserade och ange vad för storlek som ni i så fall skulle vara intresserade av. Vill väl ha några kr i ersättning för portot, mönsterpappret, ritarbete etc, ska fundera lite på vad det kan bli så hör jag av mig till de som är intresserade. (Det är ett egenkonstruerat mönster kan jag väl tillägga).
:vågen: självklart ska du ha ersättning! Har pm:at :wink:
Av tumbler
glis skrev:Jag tycker det finaste man kan ha (förutom sari) är snygga lite vida brallor och tunika, gärna omlott. Själv känner jag mig lite extra festlig om den är i chifong (ursäkta stavningen), då kan man om man orkar brodera på lite pärlor på ärmavsluten och i halsen. Jag förstår precis hur du känner, man vill vara fin fast man är för stor.
Omlotttunika?

Sari.. hur många meter är en sån?
Användarens profilbild
Av sirisirius
Sagas mamma skrev:

:Hahaa: Ska du linda in dig i en sjal? :wink:

Tunika och byxor låter finfint eller omlottklänning, meee löööves omlott!
Av tumbler
sirisirius skrev:
Sagas mamma skrev:

:Hahaa: Ska du linda in dig i en sjal? :wink:

Tunika och byxor låter finfint eller omlottklänning, meee löööves omlott!
Billigt och bra! Vad sägs om inkan virrat ett par ggr runt korpuset - det döljer väl det mesta?

Men omlott och...arhmmm... stora bröst blir ofta lite... fel.:hmm:
Nu kommer jag ihåg att jag köpte en svart-vit nånting för ett tag sen... en tunika, tycker jag, M tyckte det var en klänning och sen har jag glömt att jag hade den.. får kolla...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?