Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mélusine
Hej,

Kan jag bära min fem månader gamla, starka och rejäla, flicka på ryggen i en långsjal?
Användarens profilbild
Av jag71
Klart du kan.
Av Gummi
Ja det kan du, jag började bära storebror på ryggen då han var 5 månader. Lillbebi har jag burit på ryggen redan vid 3 mån fast i Becon, inte i sjal än.
Användarens profilbild
Av Mélusine
Tack! Vad skönt.
Det var väldigt knepigt att få till det på första knytet, tyckte jag, hon ligger inte still och det var svårt att sprida ut tygerna över hennes rygg... Tips?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Mélusine skrev:Det var väldigt knepigt att få till det på första knytet, tyckte jag, hon ligger inte still och det var svårt att sprida ut tygerna över hennes rygg... Tips?
Träna, träna, träna... :wink:

Tycker det har varit rätt bra att "torrträna" utan sjal för att få in rutinen för både mig och barnet, både att lyfta upp på ryggen smidigt och attvänja honom vid att kunna ligga uppe på min rygg en kortare stund, och till en början knöt jag bara ryggsäck iom att det gick lite snabbare - och sen, när L vant sig vid att ligga ganska stilla en lite längre stund vågade jag mig på omslutet-x (som nu är den ryggknytning som jag knyter mest)

...och jo - jag har alltid brukat hålla i L, i någon del iaf (hand/fot/ben/arm/?/overallen) OM ifall han skulle få för sig att sprattla till!
Användarens profilbild
Av Mélusine
Tack, det var ett bra tips det där med ryggsäcken. Hon sitter väldigt bra i sjal över lag så det ska nog gå...
CrazyMagpie skrev:
Mélusine skrev:Det var väldigt knepigt att få till det på första knytet, tyckte jag, hon ligger inte still och det var svårt att sprida ut tygerna över hennes rygg... Tips?
Träna, träna, träna... :wink:

Tycker det har varit rätt bra att "torrträna" utan sjal för att få in rutinen för både mig och barnet, både att lyfta upp på ryggen smidigt och attvänja honom vid att kunna ligga uppe på min rygg en kortare stund, och till en början knöt jag bara ryggsäck iom att det gick lite snabbare - och sen, när L vant sig vid att ligga ganska stilla en lite längre stund vågade jag mig på omslutet-x (som nu är den ryggknytning som jag knyter mest)

...och jo - jag har alltid brukat hålla i L, i någon del iaf (hand/fot/ben/arm/?/overallen) OM ifall han skulle få för sig att sprattla till!
Av Gummi
Och träna över sängen så att barnet faller mjukt ifall det skulle lyckas sprattla sig ur ditt grepp.

Sen när ni båda vant er så brukar de sluta sprattla enligt min erfarenhet iallafall. :D
Användarens profilbild
Av melon
Gummi skrev:Och träna över sängen så att barnet faller mjukt ifall det skulle lyckas sprattla sig ur ditt grepp.

Sen när ni båda vant er så brukar de sluta sprattla enligt min erfarenhet iallafall. :D
Jo mina barn har också slutat sprattla efter några gånger. Tur att de har lite självbevarelsedrift de små liven :wink:
Användarens profilbild
Av mossanvit
Ett riktigt bra tips är att lägga barnet med sjalen under sig innan du svingar upp. Då får du med dig allt på en gång, och du slipper problem med att sprida ut sjalen. Fattar du hur jag menar?
Användarens profilbild
Av Mélusine
Ja, jag tror det; så tar man barnet och sjalen i samma grepp.
Användarens profilbild
Av mossanvit
Mélusine skrev:Ja, jag tror det; så tar man barnet och sjalen i samma grepp.
Precis! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?