Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag äger ju faktiskt en symaskin kom jag på, och trots att det mest komplicerade jag sytt sedan slöjden i skolan var ett kantband på en fleecefilt så vinner man inget om man inget vågar....

Jag har alltså provsytt en sele av ett litet slitet lakan - tror ni det här kan bli något om ni tänker er lite rejälare tyg och längre knytband? (och lite rakare sömmar och fållade kanter :wink: ) Den var rätt skön att ha på sig och dotran var nöjd, hon ser inte ut att sitta alltför tokigt va'? (nybörjare)

Bild
Användarens profilbild
Av Zandra
Ser helschysst ut tycker jag (som visserligen kan noll om dylika selar...)! Impad! :)
Användarens profilbild
Av jag71
Tycker det ser bra ut. Jag knyter också så där ibland och ibland under skrutts ben. Beror på vilken sele jag använder.
Användarens profilbild
Av tinaw
Den ser bra ut! Om man gör banden såpass långa att man kan göra ett krys sunder barnets rumpa och knyta bak (eller fram om man bär på ryggen) avlastar den ännu bättre.
Användarens profilbild
Av melon
Najs! Lakan brukar ju vara av bomull så det kan du ju alltid färga i någon shysst färg... :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Den ser ju jättemysig ut!
Ååå jag måste bara skaffa en symaskin så man kan ge sig på å försöka sy nån sele av nåt slag...
Användarens profilbild
Av vovvemor
Vad bra hörni! Då kanske jag ska våga mig på att göra det "på riktigt" också... :wink:

Är det någon som har förslag på vad för slags tyg som är bra att använda? Jag kan väldigt lite om tyger och deras egenskaper, käner jag... Hur kraftigt behöver det vara för en sådan här sele?
Användarens profilbild
Av tinaw
citerar mig själv på BäraNära:
Tyg till selen kan t ex vara lite tjockare bomullstyg, bomullstwill (kypert), lin, tunnare möbletyg, manchester... Själv har jag sytt den i IKEA-tyget "LENDA".
Tänk ett tunnt hemtextiltyg, eller jeans i lite lättare kvalitet, inte det tunnaste, men inte det tjockaste heller. Det man vill åt är inte främst styrkan i tyget (de flesta normaltjocka tyger håller nog) utan skrynkelhärdighet och giv. Tunna tyger viker sig och skär in. Tunna tyger som rispar upp sig tex siden, duchesse, voile.... kan gå sönder. Lakansväv är kanske på gränsen?? Beror på, det finns flera kvaliteter.

Kom på att du kanske inte har sett min selebeskrivning, finns på min hemsida www.baranara.tk, kanske hittar du något tips där.
Användarens profilbild
Av vovvemor
tinaw skrev:citerar mig själv på BäraNära:
Tyg till selen kan t ex vara lite tjockare bomullstyg, bomullstwill (kypert), lin, tunnare möbletyg, manchester... Själv har jag sytt den i IKEA-tyget "LENDA".
Tänk ett tunnt hemtextiltyg, eller jeans i lite lättare kvalitet, inte det tunnaste, men inte det tjockaste heller. Det man vill åt är inte främst styrkan i tyget (de flesta normaltjocka tyger håller nog) utan skrynkelhärdighet och giv. Tunna tyger viker sig och skär in. Tunna tyger som rispar upp sig tex siden, duchesse, voile.... kan gå sönder. Lakansväv är kanske på gränsen?? Beror på, det finns flera kvaliteter.

Kom på att du kanske inte har sett min selebeskrivning, finns på min hemsida www.baranara.tk, kanske hittar du något tips där.
Tack!
Då ska jag ut på tygjakt... :wink:
Jo, jag har sett din sele men vågade mig inte riktigt på den, det kändes för avancerat för en helt sy-ovan att börja med. :oops: Det jag försöker mig på nu är nog ungefär som den beskrivningen jag tyckte lät allra enklast av dem jag hittade på BäraNära. :D
Användarens profilbild
Av puppan
Den ser ju jättefin ut! :D
Användarens profilbild
Av April
Ser verkligen bra ut!

Kram
Användarens profilbild
Av vovvemor
(...förresten så kanske jag ska be om ursäkt för att jag inte är helt... eh... klädd på bilderna! :oops: :D Jag tänkte liksom inte ens på det förrän nu, jag går för det mesta ändå omkring med bara amningstopp på mig hemma. Rätt som det är vill liten Daga äta, och då är det ju bara i vägen med mer kläder.... :lol: :wink: )
Användarens profilbild
Av tinaw
*lol* tänkte inte ens på det... jag är glad om inget bröst sticker fram när jag öppnar dörrn... :wink:
Användarens profilbild
Av Linnea
vovvemor skrev:(...förresten så kanske jag ska be om ursäkt för att jag inte är helt... eh... klädd på bilderna! :oops: :D Jag tänkte liksom inte ens på det förrän nu, jag går för det mesta ändå omkring med bara amningstopp på mig hemma. Rätt som det är vill liten Daga äta, och då är det ju bara i vägen med mer kläder.... :lol: :wink: )
:lol: :lol:
det är nog ingen som tar illa vid sig, alltsom oftast slinker såna bilder in här har jag märkt, bekvämt tycker nog de flesta & såå mysigt med lite oxytocinfrigörande hudkontakt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?