Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har så äntligen kommit fram till att vi vill ha en Patapum. Men så såg jag på deras websida att de tycker att babyvarianten är lämplig upp till 24 månader. Och jag som hoppades kunna ta stora killen på 2,5 i den också!
Nån som har en sån och bär storre i den, eller är det för trångt så vi ska tänka om?
Såg också nånstans att man kan bära mindre barn än 18 mån i toddlern, är det nån som har erfarenhet av det?
Tacksam för alla erfarenheter ni kan och vill dela med er av!
Användarens profilbild
Av Kattuggla
Jag har bara erfarenhet av Toddlern så jag uttalar mig bara om den. Vi köpte vår Patapum när T var ca ett år och då valde vi Toddlern eftersom vi tänkte att den "räcker längre". Toddlern har lite högre ryggstöd och en extra rem, men i ävrigt är modellerna väldigt lika.

För oss har Toddlern fungerat bra redan från början, trots att T var yngre än rekommendationen. Nu är hon å andra sidan rätt lång för sin ålder men jag tror absolut att många barn kan åka i Toddlern före 18 månader. Det som händer om barnet är lite kort är väl att h*n inte får ut armarna ovanför ryggstödet men det behöver ju inte vara något problem. Det beror nog på vilket barn man har och hur mycket h*n vill vifta med armarna.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har en vanlig Patapum och jag tror inte att min 2,5-åring växt ur den. Det var ett tag sedan jag fick bära honom, men sist jag gjorde det (kanske ett halvår sen) fick han då plats utan problem.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har testat båda. Ellen ligger EXAKT på normalkurvan för flickor när det gäller längd och vikt. Hon är snart två år och väger väl 12 kilo och är 85 cm lång (eller något i den stilen) och henne går det utmärkt med en vanlig Patapum. Stora skillnaden mot en Toddler är att Toddlern går högre upp i ryggen. För ett ovant barn eller ett barn som tänker sova mycket på ryggen (vilket då inte större barn gör särskilt mycket kanske) är nog en toddler bättre. Fast, jag har hört att det finns folk som får skavsår av toddlerns infästning av axelremmarna. Undrar om det går att fixa till en bild på ett stort barn som bärs i vanliga respektive toddlern så att man kan se skillnaden... Borde finnas bilder på det på nätet.

En sak som jag märker är att jag saknar ett högre ryggstöd när Ellen bestämmer sig för att slänga sig bakåt eller när hon sitter med vinterkläder på och inte har kommit ner ordentligt i selen, men det är inte så att hon kommer att trilla ut precis... Det blir bara lite ostadigt.

//Kaja
Av Marie Lindholm
Klurar och klurar.... :hmm:
O är ju nu nånstans mellan 70 och 75 lång, och M mellan 90 och 100 och båda barnen har, åtminstone vad gäller kläder alltid dragit större storlekar på överkroppen än benen... Hittar ingenstans där man kan se lämplig längd, bara vikt. Hur stora har era barn varit (som minst) när Toddlern har funkat?

Är lite inne på just det där att Toddlern ju räcker längre även för O, men jag vill ju inte att han ska sitta helt inne i selen utan kunna se ut lite också. Han är inget stort fan av att sitta fast med armarna, så jag är rädd att han inte kommer trivas i Toddlern om den är för stor och då är det ju bortkastat just nu.
Användarens profilbild
Av lotti
Vi köpte en toddler och började bära A i den när hon var 7-8 månader utan problem. Tvärtom satt hon mycket bra i den i och med att den gick så högt i ryggen. Armarna stack hon ut på sidorna i stället för över kanten!!! :wink:
Av Marie Lindholm
Det blev toddlern till slut - och det ångrar jag verkligen inte!
Så bekväm och killarna älskar den! Tack alla för hjälpen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?