Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#1046899
Någon som har läst den som har några bra tankar för mig att bolla?

Jag berördes starkt av denna bok. Hon skriver om den "svarta pedagogiken" som i sina mest destruktiva uttryck utgör "själamord" på barnet. Jag känner spontant att det hon skriver är sant! Att det sätt på vilket en människa behandlas de första året/åren av sitt liv sätter ofantliga spår i den människan och formar samspelet med andra människor och framförallt med de egna barnen.

Jag vill läsa mer av Alice Miller, något tips?
Användarens profilbild
Av Linnea
#1047029
Alice Miller har skrivit massor, flera böcker och ett gäng andra texter också har jag för mig

hon har en hemsida: www.alice-miller.com
du kanske ju också söka på tex adlibris/bokus eller på biblioteket för den delen, det mesta finns där eftersom det har några år på nacken
Av Sofie
#1047845
Linnea skrev:Alice Miller har skrivit massor, flera böcker och ett gäng andra texter också har jag för mig

hon har en hemsida: www.alice-miller.com
du kanske ju också söka på tex adlibris/bokus eller på biblioteket för den delen, det mesta finns där eftersom det har några år på nacken
Tack för länken, har varit på biblioteket idag också.
Av Sofie
#1047849
Marit skrev:Läs Du skall icke märka. Den satte outplånliga spår.
:D Jag fick med mig fem böcker av A.M. från biblioteket, men den tog jag inte... Fast jag tror den stod där! Det får bli den nästa vända!
Av Sofie
#1047861
Det allra mest mystiska är att jag hittade "I begynnelsen var uppfostran" i min egen bokhylla för några dagar sedan... :shock: Jag har ingen aning om var jag fått den ifrån. Det exet jag har är gammalt, men jag visste inte ens att jag hade det!? Mysko! En väldigt stark upplevelse bara låg och väntade på mig i min bokhylla :)
Användarens profilbild
Av a-k
#1102078
Jag ska helt klart läsa av denna författare! :shock:


Tack :D
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
#1189466
Tack för den här tråden! Hade inte hört talas om Alice Miller innan och nu har jag läst I begynnelsen var uppfostran. Jag nämnde för min mamma i helgen att jag hade läst den och då visade det sig att hon hade tre böcker till av henne i bokhyllan så nu ligger de hemma och väntar :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?