Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Busig
#766727
:D Tackar Muuminmamman För sån positiv enerig!!!

Precis det jag ville uppnå med denna tråd! Att samla likasinnade som försöker tänka på dem positiva sidorna i livet :)

Så att man kan uppmuntra varandra att "ställa in lr ställa om sig" till rätt frekvens!


Hur ställer man in sig om sig snarare?? Det tycker jag är det svåraste när man har en liten som gnäller HELA HELA tiden över nåt.

Som min lilla plutt har fått vaccin o tror att kindtänder e på g. Så hon gnäller HELA tiden o gråter vad man än gör! I denna stund ångrar jag bittert att jag slutade amma!

Men det hade ju sina orsaker..men nu så är hon så gnällig o det är svårt att hålla humöret upp för en själv när man hela tiden blir otroligt stressad.


Det är som att höra nån som skriker i dödssmärta när ens barn gråter. Hur gör man i dessa pressande stunder dessa stunder där man känner att man MÅST ställa om sig.

Man måste få in andra känslor tankar fort. Men det finns ingen tid eller utrymme??? Detta är min stora prövning! Musik funkar inte riktigt eftersom att hon gråter för allt o ingenting...

Vill bara ha uppmuntrande ord o idéer hur ni gör i dessa stunder!

Som du skrev Muuminmamman att man ska hålla humöret uppe!

Apropå min ASCOOLA idol Opraha :wink:
Såg att det var en präst som var så trött på att höra gnäll för ingenting o allting.. så han hade fixat lila armband till sin församling.
Meningen var att man skulle ha armbandet på samma arm i 21 dagar.
Kruxet var att varje gång man gnällde så var man tvungen att byta handled. Så det var inte det lättaste.

Denna inställning vill jag oxå ha..Så jag letade efter dessa armband. Dem skickar ut dem gratis! Men jag lyckades inte hitta dem. Ideén är superbra tycker jag. Tänk att sluta gnälla på allt o ingenting!

Så nu e ja på jakt efter dessa.
Ville bara skriva o berätta om det..
Tackar för fina inlägg Kramar Busig
Användarens profilbild
Av Monique29
#766744
Busig skrev::D Tackar Muuminmamman För sån positiv enerig!!!

Precis det jag ville uppnå med denna tråd! Att samla likasinnade som försöker tänka på dem positiva sidorna i livet :)

Så att man kan uppmuntra varandra att "ställa in lr ställa om sig" till rätt frekvens!


Hur ställer man in sig om sig snarare?? Det tycker jag är det svåraste när man har en liten som gnäller HELA HELA tiden över nåt.

Som min lilla plutt har fått vaccin o tror att kindtänder e på g. Så hon gnäller HELA tiden o gråter vad man än gör! I denna stund ångrar jag bittert att jag slutade amma!

Men det hade ju sina orsaker..men nu så är hon så gnällig o det är svårt att hålla humöret upp för en själv när man hela tiden blir otroligt stressad.


Det är som att höra nån som skriker i dödssmärta när ens barn gråter. Hur gör man i dessa pressande stunder dessa stunder där man känner att man MÅST ställa om sig.

Man måste få in andra känslor tankar fort. Men det finns ingen tid eller utrymme??? Detta är min stora prövning! Musik funkar inte riktigt eftersom att hon gråter för allt o ingenting...

Vill bara ha uppmuntrande ord o idéer hur ni gör i dessa stunder!

Som du skrev Muuminmamman att man ska hålla humöret uppe!

Apropå min ASCOOLA idol Opraha :wink:
Såg att det var en präst som var så trött på att höra gnäll för ingenting o allting.. så han hade fixat lila armband till sin församling.
Meningen var att man skulle ha armbandet på samma arm i 21 dagar.
Kruxet var att varje gång man gnällde så var man tvungen att byta handled. Så det var inte det lättaste.

Denna inställning vill jag oxå ha..Så jag letade efter dessa armband. Dem skickar ut dem gratis! Men jag lyckades inte hitta dem. Ideén är superbra tycker jag. Tänk att sluta gnälla på allt o ingenting!

Så nu e ja på jakt efter dessa.
Ville bara skriva o berätta om det..
Tackar för fina inlägg Kramar Busig
Kram Busig.
Ställ in och avboka och ha bara din lilla skrutt på schemat så du inte blir för övertrött.
Stäng in er i ett rum och mys och kramas.
Och inte minst det går över snart ska du se :wink: Bild

Hojta till om du behöver hjälp med barnsällskap, diskning eller en kram :heart:

Vet att det är jobbigt när det känns som om det står utanför ens makt.
Skickar lite styrkekramar.
Användarens profilbild
Av Picea
#770075
Tack muminmamman för beskrivningen, på dig låter det inte som om det är "the only big solution" rent generellt, utan snarare som en inspirerande bok.

Förlåt, Busig att jag snodde litet av din tråd, men precis som du har räknat ut :wink: är jag en sökare och gillar att ifrågasätta livsfilosofier, för det ger mig något. Jag tror dock att om man hittar "svaret" så är man färdig med livet, så det tänker jag inte hitta än på ett tag! :mrgreen: Det är också därför jag reagerar på sånt som "vetenskapligt bevisat" hur "universum fungerar", när etablerade forskare fortfarande brottas med de felande länkarna i de två gängse modellerna som anses bäst på att beskriva hur universum fungerar, kvantmekaniken och strängteorin, vilka ändå knappast någonsin kommer kunna bevisas. 8) Det låter litet världsfrånvänt att tro sig veta svaret då.

Jag tror att du också inser att det inte finns färdiga svar som passar alla, och om jag nu läser boken och den inte passar mig, så behöver det inte vara för att jag inte har uppnått samma höga nivå i livsinsikt som ni som gillar den, utan att jag helt enkelt har funnit andra vägar. Nu skall jag låta er debattera i fred, jag kanske återkommer om jag bestämmer mig för att läsa boken.

Kram! :loving:
Användarens profilbild
Av MuuM
#770332
Picea skrev:Tack muminmamman för beskrivningen, på dig låter det inte som om det är "the only big solution" rent generellt, utan snarare som en inspirerande bok.
Så lite så. :-)

Nä, jag tror helt enkelt inte att det finns en allfungerande lösning för alla. Man måste hitta sin egen lösning och alla dessa böcker som finns är bara vägvisare. Vissa passar, andra inte. Vissa kommer till dig i "rättan tid" när du är mottaglig och du tar dem till ditt hjärta, andra passerar helt obemärkta.
Picea skrev: Förlåt, Busig att jag snodde litet av din tråd, men precis som du har räknat ut :wink: är jag en sökare och gillar att ifrågasätta livsfilosofier, för det ger mig något. Jag tror dock att om man hittar "svaret" så är man färdig med livet, så det tänker jag inte hitta än på ett tag! :mrgreen:
Oh, hjälp! Näää! :-D Det går ju inte. Att hitta svaret är ju helt enkelt bara att börja en ny resa, att resa ännu lyckligare. Tror jag. För annars hittar man svaret och sen kolar man vippen och så har man ingen nytta av svaret. Typ 42.
Picea skrev: Jag tror att du också inser att det inte finns färdiga svar som passar alla, och om jag nu läser boken och den inte passar mig, så behöver det inte vara för att jag inte har uppnått samma höga nivå i livsinsikt som ni som gillar den, utan att jag helt enkelt har funnit andra vägar. Nu skall jag låta er debattera i fred, jag kanske återkommer om jag bestämmer mig för att läsa boken.
Åh, men du kan väl debattera vidare ändå? Det handlar ju ändå om att vara lycklig, att hitta sin väg i livet och följa den. Och vi vill ju veta om du läser boken och vad du tycker.

/MuuM
Användarens profilbild
Av naimiez
#770494
Beställt men inte hunnit börja ;-) Återkommer med input ;-)
Användarens profilbild
Av Monique29
#770502
Muuminmamman skrev:
Typ 42
Klart det är det rätta svaret!
Användarens profilbild
Av MuuM
#770584
Monique29 skrev:Muuminmamman skrev:
Typ 42
Klart det är det rätta svaret!
Visst är det det! Speciellt nu när man har barn och har gott om handdukar! Kan alltid få lift, liksom.

/MuuM
Användarens profilbild
Av HelenaW
#770620
Jag har läst The Secret nu under sommaren och den är faktiskt väldigt bra & inspirerande måste jag säga!

Den är ju amerikansk, och då blir det ju på ett visst sätt (med lite väl mkt fokus på att man vill ha sin drömbil drömhus etc), men den bygger på en gammal bok som kom ut vid förra sekelskiftet (har jag för mig). Författarinnan har sedan hon läste den sökt reda på nu levande människor som lever enligt denna "hemlighet" (som i princip går ut på att man genom att känna kärlek och tacksamhet ska attrahera "allt det goda" i livet). Det är egentligen inget nytt, utan snarare tycker jag att den "knyter ihop säcken" när det gäller många olika filosofier och teorier, bl a Feng shui.

Har ännu inte sett filmen, men det vore intressant! Jag kan rekommendera alla att läsa boken, jag tror alltid att man hittar något att ta till sig, även om man inte slukar allt med hull & hår.

Ljus & kärlek till er allihop :wink: !
Användarens profilbild
Av Monique29
#770648
HelenaW skrev:Jag har läst The Secret nu under sommaren och den är faktiskt väldigt bra & inspirerande måste jag säga!

Den är ju amerikansk, och då blir det ju på ett visst sätt (med lite väl mkt fokus på att man vill ha sin drömbil drömhus etc), men den bygger på en gammal bok som kom ut vid förra sekelskiftet (har jag för mig). Författarinnan har sedan hon läste den sökt reda på nu levande människor som lever enligt denna "hemlighet" (som i princip går ut på att man genom att känna kärlek och tacksamhet ska attrahera "allt det goda" i livet). Det är egentligen inget nytt, utan snarare tycker jag att den "knyter ihop säcken" när det gäller många olika filosofier och teorier, bl a Feng shui.

Har ännu inte sett filmen, men det vore intressant! Jag kan rekommendera alla att läsa boken, jag tror alltid att man hittar något att ta till sig, även om man inte slukar allt med hull & hår.

Ljus & kärlek till er allihop :wink: !
:heart:
Användarens profilbild
Av mafalda
#772998
Jag var eld och lågor när jag läst boken, men jag lugnade ner mig något lite senare när jag funderat lite.

Kan det inte finnas en fara i att bekylla någon som det gått dåligt för att denne tänkt fel? Det är som vissa sekter man hör talas om att om du sitter i rullstol/är döv/blind/sjuk så är det för att du är full av demoner. Det är ditt eget fel...

Jag tror på det mesta i boken, men de drar det för långt. Jag tror inte att lagen om attraktion är så stark att man kan tänka sig till precis vad som helst. I så fall är problemet det jag skriver ovan. Jag får inte ihop det.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?