Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag fick precis ett telefonsamtal från en tämligen upprörd 80 årig man som tyckte att vi försökte ta livet av våra barn genom att bära dem på magen.

Han tyckte det var förfärligt att att man ens kunde överväga att bära sitt barn på magen., På ryggen kanske men på magen! Tänk om man trillar och slår huvudet i på barnet. Något han sett i Lundsstad för ett tag sedan. Han talade dock inte om vad fördäldern bar i.
Han tyckte att alla bärsjalar och bärselar på magen var något fullständigt idiotiskt och han skulle bra berätta sanningen för mig i stället för att skriva en insändare i tidningen som svar på det som står i dag.

Jag sa att vi försöker inte ta bort barnvagnarna utan detta är ett kompliment, ett alternativ. Ett bärhjälpmedel när du vill bära ditt barn. Många bär sitt barn på armen och för vagen framför sig. Då är det bättre att man har ett bra hjälpmedel att bära med.
Folk är lite tankspridda sa han. De förstår inte vad som är bäst....

När jag kontrade med att säga att barnvagnar faktiskt inte funnits så länge så svarade han att de fanns på min tid för 80 år sedan...
Jo visst sa jag några hundra år, men vad fanns innan?
Det hade enligt honom bara med fattigdom att göra.

Vi skulle inte ha några kängurumammor här... och pappor, det var ju helt tokigt at en man ska bära sitt barn...helt befängt faktiskt.

Jag vill inte återge det rasistiska delen av samtalet eftersom jag tycker det är onödigt, men några negerkvinnor skulle vi inte vara här och hade han varit i Stadsparken i lund i går skulle han minnsan talat om för oss att vi var inte bättre än kålhuvuden!

Så nu visste jag sanningen... enligt honom

Jag tror att farbrodern läst Skånskan eftersom det var där mitt namn stod nämt så de som har den tidningen kanske kan berätta om han skriver något eller någon annan om allt det här hemska med bärsjal...som jag kanske borde svara på...
Av LL
Vad obehagligt det måste ha varit för dig att ta emot ett sådant samtal. Det verkar dock som om du kunde ge bra svar på tal. Heder åt dig!

Egentligen är det väl ingen mening att slösa argument eller annan energi på sådana som han. En gammal farfar är ju inte lönt att omvända... Men när han nu sökte upp dig så hade du ju inget val.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Tänkte redan innan du skrev det att det var något rasisktiskt.
Användarens profilbild
Av Mamin
Men herre Gud! Det var väldigt vad han tog i.. Det är så himla konstigt att folk ska vara livrädda så fort det dyker upp något som "bryter av" från det man brukar att se.

Hoppas att du inte tog för illa vid dig av samtalet.
Användarens profilbild
Av maimiti
Om man ramlar och slår huvudet på barnet? Om man ramlar i en backe och tappar taget om barnvagnen då? Är det så mycket bättre? Jag måste nog säga att jag känner mig mindre rädd för att ramla eller förolyckas nu när jag har sonen i famnen än när han låg i vagn. Tycker att jag har klart mer kontroll nu...

Vilken idiot. Man kan ju hoppas att påhoppet berodde på att han inte är riktigt klar i huvudet... Vilket folk det finns alltså :x
Användarens profilbild
Av Helen
Jag citerade bara delar av samtalet. Han pratade nog en 10-15 minuter om hur tokigt allt var.
Och hur jag bara kunde....
och så vidare. Tänkte att det inte var helt fel att lämna lite info här om alla verkningar av gårdagen.

Och för min del så var det inte hela världen. Jag är en tämligen verbal kvinna, men jag var tyst största delen av tiden. Gick inte att bryta av honom heller....tsss

Fast visst är den typen av samtal och påhopp tråkiga att få.

En sak håller jag med om. Det är synd när barn skadas. Oavsett hur det sker och Lunds gator är fulla med kullersten.
Så långt är jag med.

Vi får väl se om det blir en följetång.

Tack för er omtanke!
Av Alexandra
Men vilken idiot! :!:
Låter som någon som inte har något bättre för sig här i livet än att reta upp sig på vad andra gör. Sorgligt...
Av Petra
Jag känner mig säker när jag bär på magen. Då är det lätt att ta i med händerna när man trillar.

Otrevligt att du skulle bli påhoppad så där.
Användarens profilbild
Av Key
Helen! Så tråkigt att du skulle behöva ta emot nått sånt. :? Tyyypiskt att det ska finnas besserwissrar som bara måste säga sin mening på ett otrevligt sätt. Stå på dig! 8)
Användarens profilbild
Av Tabby
Sicka typer det finns...suck. :x
Användarens profilbild
Av April
Usch, vad otrevligt... Då ligger jag i "skottlinjen" nu :-D Men jag kan också svara för mig, så vi får väl se om jag blir uppringd ;-)

Verkligen trist! :-(

Kram
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Nämen usch, vilket otrevlig telefonsamtal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?