Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
#114
Det finns en intressant studie om att bära spädbarn i största allmänhet, inte just i sjal. Den heter "Increased Carrying Reduces Infant Crying: A Randomized Controlled Trial"

Den här studien är en klassiker, men jag gissar att många bara läst sammanfattningar av den, så jag postar en adress ändå:

http://www.portareipiccoli.it/trial_hunziker.htm

om man bara läser sammanfattningen av denna studie , ni vet 51% mindre gråt och kink osv, låter det som om nån försökt bevisa vad alla redan visste. Men när man läser den lite noggrannare finns det många intressanta slutsatser. Så om ni är ute efter att slå nån i skallen med bevis för att bärandet är bra för barn och föräldrar, ta en titt på detta!
:D
Användarens profilbild
Av Pallas
#118
Jätteintressant!

Speciellt det om att man oftast tolkar skrik som hunger eller problem med bröstmjölkstillgång om man ammar, tycker jag. Så upplever jag att det ofta verkar vara för många föräldrar. Mammorna tror sig sitta med för lite eller "lättmjölk" i tuttarna och så introducerar man ersättning som gör barnen trötta pga den högre energiåtgången för spjälkningen. Enligt det jag läser på olika forum är min erfarenhet att det inte sällan blir problem med amningen efter introducerad ersättning.

Tack för tipset, den länken sparas bland favoriterna! :D
Användarens profilbild
Av johanna
#122
Pallas skrev:Enligt det jag läser på olika forum är min erfarenhet att det inte sällan blir problem med amningen efter introducerad ersättning.
Jo tjena. Malte föddes i vecka 36+2 och de hade givit honom ersättning innan jag ens hann upp från uppvaket (efter snitt). Han är fem månader snart och han får fortfarande ersättning...efter många försök att helamma. Det har i och för sig funkat bra och han är frisk och pigg men att amningen inte funkat helt är så himla trist.

Verkligen intressant studie. Jag ska lägga procentsatserna på minnet så att jag kan rabbla dem när jag får höra igen hur bra för barnen att vara självständiga och gråta sig till sömns.
Användarens profilbild
Av Kattuggla
#1245881
Intressant, den ska jag läsa ikväll.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?