Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Danca
Ja jeg vil høre jeg kloge kvinde om en ide jeg har.
Jeg har en ide som jge syssler med og det er at åbne en hjemmeside med brugte sjalar.
Til at starte med havde jeg tænkt mig kun at sælge Storch, Didy og Hoppediz.
Regner med at kunne sælge stort set ubrugte langsjalar til halvpris, nogen gang lidt mindre andre gange lidt mere.
De vil alle være fejl og plet frie og størstedelen kommer i org. emballage og med knytinstruktioner.

Nogen der har en mening om dette som i vil dele med mig ???
Ville i kunne finde på at købe brugte sjalar sådan et sted ???
Interessen er stor i Dk, da mange ikke har så mange penge at bruge på sjalar.
Jeg vil gerne "ramme" de kvinder som gerne vil have mange sjalar men ikke har råd til at købe dem fra ny. :(

Nogen der har lyst at dele input med mig :D . Det er stadigt kun på tænke stadiet, men det kan lade sig gøre....
Igår kunne jeg f.eks have købt en SIlber Wellen for 365 dkr. Ubrugt. Efter at have taget den hjem skulle jeg nok tage omkring 550 kr. for den, men så får man også en ny sjal.... det er da billigt, ik ?

Håber at få lidt respons fra andre sjal gale kvinder :roll:
Kris
Användarens profilbild
Av Helena
Det låter ju som en jätte bra idé, men var kan du få tag i sjalar som knappt är använda till billiga priser? Jag tycker att det är svårt att hitta billiga knappt använda sjalar. Har man en ny och oanvänd sjal säljer man den säkert oftast själv på Ebay, Tradera eller någon annanstans.

Men lycka till!
Användarens profilbild
Av Danca
Ja det kan du have ret i :D . Men jeg har en fordel over så mange andre og det er at jeg taler tysk, har en tysk adresse og en tysk bank. Man kan få mange sjalar på ebay uden disse ting, men man kan få de bedste og nyeste når man har alle de ting :wink: .
Desuden har jeg et rigtigt godt netværk både her i Dk og i England, så jeg håber det kan lade sig gøre.
Men nu får vi at se, indtil videre har jeg faktisk været heldig og har skaffet venner virkeligt flotte sjalar til få penge og de har alle været i tip top stand.

:)

Kris
Användarens profilbild
Av mojsan
..tycker också iden låter bra!
Användarens profilbild
Av Helena
Danca skrev:Ja det kan du have ret i :D . Men jeg har en fordel over så mange andre og det er at jeg taler tysk, har en tysk adresse og en tysk bank. Man kan få mange sjalar på ebay uden disse ting, men man kan få de bedste og nyeste når man har alle de ting :wink: .
Desuden har jeg et rigtigt godt netværk både her i Dk og i England, så jeg håber det kan lade sig gøre.
Men nu får vi at se, indtil videre har jeg faktisk været heldig og har skaffet venner virkeligt flotte sjalar til få penge og de har alle været i tip top stand.

:)

Kris
Ja, det måste ju underlätta mycket med ett tyskt konto. Får jag fråga en sak om det tyska språket. Jag kan också tyska, men jag tycker det är svårt att veta om jag ska använda Sie eller Du när jag skriver och frågar om en sjal på e-bay. Vilket använder du?
Användarens profilbild
Av Lingling
Jag skulle använda "Sie", kanske är lite formellt och gammaldags numera, men jag fick lära mig benhårt i skolan att man alltid använder "Sie" till helt obekanta, som vid en första kontakt. Men internetbruket kan se annorlunda ut.
(Ursäkta att jag blandar mig i).
Användarens profilbild
Av Helena
Lingling skrev:Jag skulle använda "Sie", kanske är lite formellt och gammaldags numera, men jag fick lära mig benhårt i skolan att man alltid använder "Sie" till helt obekanta, som vid en första kontakt. Men internetbruket kan se annorlunda ut.
(Ursäkta att jag blandar mig i).
Jag tycker att det är så virrigt i Tyskland, för är man i vår ålder, och jag föreställer mig att de på Ebay som säljer sjalar är i min ålder eller yngre, så duar man ju ofta varandra. Och så skriver de på Ebay ibland "Kolla även på mina andra auktioner", lite sådär avslappnat.

Och använder man Sie, så ska man skriva "Sehr geehrte Frau.... i inledningen, det känns lite krystat. Men jag kan ju göra det för säkerhets skull.
Användarens profilbild
Av Danca
Jeg vet det er lang tid siden at du har spurgt, men svaret er SIE.... altid Sie.... Du er først når man kender hinanden godt eller det er aftalt... frygteligt formelt, men sådan er det :wink:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har iaf ärt mig att man säger Sie till alla vuxna i Tyskland om man inte är nära vänner. Till barn kan man säga du. Så jag skulel no använda Sie även på Ebay. Bättre att vara för artig än att vara oartig.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag vet inte riktigt hur du tänkt dig, men en sida för begagnade sjalar finns ju i sverige. www.sjalar.nu har ju sjalmarknad. Tycker jag är ganska bra.

Men visst en ensam återförsäljare för begagnade sjalar vore väl helt okej.
Sen tycker jag inte de behöver vara i stort sett oanvända, för även en storchenwiege (som min då) som blivit ganska väl använd och tvättad och torktumlad till och med ser ju jättfin ut ännu, de här dyrare sjalarna har ju lååååååång livslängd. Har en begagnad Girasol också och den ser också jättefin ut, nästan som ny fast den säkert varit använd en del, och jag har den som ringsjal (tänker mig att ringarna bode slita på tyget), men än syns de inget direkt slitage. Använd är okej, men fläckar däremot är ju inte roligt.

/Tesse
Användarens profilbild
Av naimiez
Ezereht skrev:Jag vet inte riktigt hur du tänkt dig, men en sida för begagnade sjalar finns ju i sverige. www.sjalar.nu har ju sjalmarknad. Tycker jag är ganska bra.
Problemmet är ju att man inte kan se om den är såld eller inte. Borde gå att ta bort sin annons eller skriva SÅLD.
Av luxia
Ezereht skrev:Jag vet inte riktigt hur du tänkt dig, men en sida för begagnade sjalar finns ju i sverige. www.sjalar.nu har ju sjalmarknad. Tycker jag är ganska bra.
Du tycks ha missat att hon började med verksamheten för ett tag sedan ... Se signaturen: www.viklebarn.dk online salg af brugte vikler og slynger.
Användarens profilbild
Av cattisak
naimiez: det går att få bort annonsen, det är bara att maila till sjalar.nu och tala om att sjalen är såld, så tas den bort. Gick jättebra för mig. Det borde kanske stå någonstans att man kan göra detta, för jag håller med om att det är svårt att veta om sjalen är såld eller inte. Finns många rätt gamla annonser.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Fast jag mailade och min annons är sortfarande kvar... :?
Får väl maila igen.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?