Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av karolina106
#8470564
Ganska OT parentes - min tidigare vagnsälskande bebis har insett att det är rätt mysigt och tom somnat i sjalen flera dagar nu. Äntligen är vi 2 som gillar det :vågen:

Med hänsyn till när boken är skriven, får jag en annan respekt för vilken inverkan den måste ha haft ändå. Även om den för mig personligen nog aldrig kommer bli mer än rätt intressant och lätt irriterande.

Man inser att det här med nära föräldraskap verkligen exploderat. Och det är ju en himla tur.
Användarens profilbild
Av husmodern
#8470566
§§TASS
Av karolina106
#8470576
Clee skrev:
MariaKB skrev: Clee: Jag har aldrig skrivit en hel recension av boken, då hade jag helt klart tagit upp dessa saker som TS nämner. I mina blogginlägg har jag ofta hänvisat till Liedloff men bara tagit upp olika teman som jag har tyckt varit intressanta, som de som jag nämnde ovan. Det hade varit lite konstigt och OT att börja nämna allt negativt i boken också, men nu vet jag inte om det var en pik mot just mig det du skrev :wink: Om jag ska nämna en annan sak som stör mig enormt är att hon beskriver Yek'wanafolket som stenåldersmänniskor, det är inte så ovanligt att man gör det men det är så fel och okunnigt att säga så.

Rekommenderar också Our babies, Ourselves! :tumup:
Hon verkar nästan lite ad hoc, som att hon bestämt sig för vad hon ville se och sedan samlade bevis för det?
Precis! Mycket av det hon förklarar skulle man lika gärna kunna hänföra till barn som curlats och aldrig stött på besvikelse eller motgång. Men curlingbegreppet fanns väl inte när boken skrevs iofs så så kan man kanske inte resonera ändå :hmm:

Tackar för boktipset! Alltid intressant med ny läsning
ABs C skrev:En väldigt god vän väntar barn - vad tycker ni, ska hon få CC av mig? Eller är den för gammal och konstig? Hur skulle ni ha gjort?
Jag tycker det finns andra, mer konkret användbara böcker isf. Ex.vis jesper juuhl eller Jorun Modens nära föräldraskap ifall hon är helt ny till begreppet.
Användarens profilbild
Av husmodern
#8471064
ABs C skrev:En väldigt god vän väntar barn - vad tycker ni, ska hon få CC av mig? Eller är den för gammal och konstig? Hur skulle ni ha gjort?
Jag är ju helt förälskad i Kärlekens roll av sue gerhardt, så den skulle jag ge :tumup:
Användarens profilbild
Av Elin G
#8471069
ABs C skrev:En väldigt god vän väntar barn - vad tycker ni, ska hon få CC av mig? Eller är den för gammal och konstig? Hur skulle ni ha gjort?
Trygga barn, trygga föräldrar av Cecilia Moen är en bra spädbarnsbok, tycker jag. Continuum concept är nog inte intressant om man inte är specialintresserad av just den boken. Trygga barn, trygga föräldrar beskriver istället idéerna från CC på ett modernt och praktiskt sätt.
Av Cärlek
#8998286
Tassar den här gamla tråden :)
Av karolina106
#9111837
ABs C skrev:En väldigt god vän väntar barn - vad tycker ni, ska hon få CC av mig? Eller är den för gammal och konstig? Hur skulle ni ha gjort?
Jag hade blivit avskräckt om jag fått den =)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?