Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HelenaW
#110793
Är det någon som läst den (Livet i familjen: om det viktiga samspelet)? Undrar om man skulle ta och köpa den kanske. Funderar på vad som skiljer den från Ditt kompetenta barn, som jag tycker är jättebra. Kanske någon som läst båda och kan ge en liten "recension"?
Användarens profilbild
Av HelenaW
#112539
Katharina skrev:Jag vill också veta :-) Någon som läst den?
Verkar inte så..... :wink: , får nog beställa en!
Användarens profilbild
Av johanna
#112841
Jag fick den i julklapp (Juulklapp? Felåt... :lol:) men maken har lagt rabarber på den så jag får vackert vänta. Men den är rätt tunn så bara jag får den går det nog rätt fort att läsa!
Användarens profilbild
Av frida
#112918
Fick den också i julklapp men har precis börjat på "kompetenta". Vi får väl ta upp tråden om ett tag :wink:
Användarens profilbild
Av HelenaW
#113020
Låter bra, vi inväntar julklappsläsarna! Har annat i läshögen just nu som måste prioriteras...! Och maken muttrar om att jag hela tiden ska läsa om barn & föräldraskap :roll: !
Användarens profilbild
Av Eva N
#116287
Jag har läst den och tycker att den är jäääättebra, återkommer med en recension senare ikväll
Av Poppy
#117232
Jag fick den också i julklapp och jag tycker väldigt mycket om den. Ditt kompetenta barn är en av mina favoritföräldraböcker men jag tycker den här är snäppet bättre. Den känns lite mer lättillgänglig och sammanhängande än Ditt kompetenta barn.

Jag rekommenderar den absolut. Den är inspirerande.
Användarens profilbild
Av Totte
#128184
Ännu en med julklappsbok! Håller fullständigt med Poppy. Det känns som om Juul har kommit ännu ett steg i sina tankar om familj och barn. Han resonerar bland annat kring varför dagens föräldrar har så svårt att sätta gränser och varför så många känner sig vilsna och frågande inför vad som är en sund värdegrund. Han pratar om autencitet, det att känna sig själv och sina känslor, och att inte anta en roll inför barnet--inte spela förälder utan vara.

Jag rekommenderar den varmt!!

/Totte
Användarens profilbild
Av HelenaW
#128752
Tack, ska nog beställa den omedelbums!
Av Totta
#252557
Håller helt med Poppy och Totte, den är mycker mera lättläst. Vissa delar känns igen från Ditt kompetenta barn, men vad gör det? Dock känns den lite för "tunn" - jag vill läsa mer!! :-)

Rekommenderas, med andra ord!!
Av Totta
#252558
Håller helt med Poppy och Totte, den är mycker mera lättläst. Vissa delar känns igen från Ditt kompetenta barn, men vad gör det? Dock känns den lite för "tunn" - jag vill läsa mer!! :-)

Rekommenderas, med andra ord!!
Användarens profilbild
Av solanna
#303432
Jag läste den under semestern och tyckte också att den var jättebra om än lite tunn. Jesper Juul kunde gott kostat på sig att spinna loss lite mer, även om det blir ett tydligare budskap när boken är så pass kärnfull. Just det där om autenticitet träffade mig hårdast eftersom jag inet tänkt så mycket på det tidigare. Ibland känner man sig som en föräldrabandspelare som går igång, "nej, inte kasta maten", "inte sparka på datorn" eller vad det nu är man kritiserar. Att fråga om vilken mat de ätit på dagis är också en klassiker här kan jag erkänna.

Jag kan varmt rekommendera boken till alla. Man behöver inte alls ha läst Ditt kompetenta barn innan utan snarare är det här en bättre bok att börja med. Jag tycker också att den tydligt förklarar begreppet curlingförälder, dvs vad det är som curlingföräldrar misslyckas med. AP förväxlas ju ofta med curling och det är inte alltid helt lätt att förklara skillnaden för folk.

Mvh,
Susanne
Användarens profilbild
Av VenusLi
#303540
Poppy skrev:... jag tycker väldigt mycket om den. Ditt kompetenta barn är en av mina favoritföräldraböcker men jag tycker den här är snäppet bättre. Den känns lite mer lättillgänglig och sammanhängande än Ditt kompetenta barn.

Jag rekommenderar den absolut. Den är inspirerande.
:iagree:
Användarens profilbild
Av The_Fairy
#618054
Har precis läst Juuls böcker; Ditt kompetenta barn och Hej här är jag! Vem är du?
Tyckte de var jättebra! Men kände som någon ovan skrev att han gott kunde ha utvecklat sina idéer lite till, för jag kände att jag ville läsa MER! ;-)

Ska verkligen ta å läsa Livet i familjen, hoppas den ger lite mer kött på benen! :-)
Användarens profilbild
Av sol
#618060
Jag har den på pocket. Tycker den är lättläst med bra och inspirerande råd för hur man kan bemöta varandra kommunikativt.

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Det är fantastiskt att du är intresserad[…]

Dark and Darker DMCA Allegations Are ‘Basele[…]

"In Immortal's modern-day form, there can[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?