Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monique29
#753229
Du är så go busig :heart:
Av Busig
#753290
:D Det vet du la... :wink:
Användarens profilbild
Av little_me
#754202
*bokmärker*
Monique29 - du hann före mig med att läsa den ser jag! :D Jag måste vänta till mamma är klar med den..
Användarens profilbild
Av sagogrynet
#754216
Detta låter som min kopp te. Är jättesugen på att köpa boken nu.
Tack för tipset!
Av Busig
#754670
:D Ja den e verkligen värd varenda krona! Så bra o inspirerande!
Användarens profilbild
Av Picea
#759757
Tillåt mig att ställa en litet skeptisk fråga: Om det har med att man "drar till sig" allt i sitt liv och att man kan välja att inte göra det, vore det inte ett fantastiskt sätt att förhindra svält, krig, tortyr, våldsbrott o s v, genom att alla läser boken och tänker att "nu skall jag inte svälta/bli våldtagen/eller liknande, så jag väljer att befinna mig på en annan frekvens".

Kanske klarnar allt om jag läser boken, men jag har ingen lust att falla offer för en till framgångsteologi/filosofi-fantastisk-endlösung-bok i mängden, så försök gärna förklara den här bokens egna teodice-typ-problem för mig först.
Användarens profilbild
Av Monique29
#759775
Boken är ingen bibel utan menar att man startar med sig själv och förhoppningsvis kan sprida glädjen till andra som Busig sprider till mig. :wink:
Av Busig
#759883
:) Det är ju ingen framgångsrik bok. Utan den handlar helt eneklt om hur universum fungerar. Det är rent vetenskapligt bevisat.

Så väljer man ju att ta till sig det lr inte alla är ju på olika våglängder i livet. Jag tycker att Oprah är SUPERHÄFTIG!!!

Hon är så positiv o tycker inte om att man klagar o negativa energier. Det tror jag mycket på o man ska nog läsa boken INNAN man dömmer ut den som andra böcker.
Är man trött på det så är man inte där än. :wink:

Denna länk var för att rekomendera en bra bok som jag gillar o dem som inte vill läsa den behöver inte ta till sig det :lol:

Hoppas att folk förstår att jag bara vill sprida nåt som jag tycker ÄR HELT UNDERBART!!!

Det där med svält, krig o allt tar boken upp. Boken tar upp allt sånt så om man verkligen är intresserad av det så hoppas jag att man läser boken. Då förklaras allt o det är absolut inget "sekt" lr bibel..

Allt sånt är jag emot o tycker att man ska känna att det är rätt. Känns det inte rätt så går man helt enkelt vidare..

:heart: Monique !!!!
Användarens profilbild
Av MuuM
#760337
The Secret = me like!

Jag såg filmen för ett par månader sedan och diskuterade den med vänner. Såg Oprahs program för någon vecka sen och återupplivade mina tankar kring the Secret.

Jag håller fullkomligt med om att det du sänder ut får du tillbaka - ler du mot folk får du många fler leenden och trevliga hälsningar än om du ser sur ut. Enkelt. Att "locka till" sig saker genom positiva tankar tror jag också på - så länge man faktiskt följer the secret och arbetar för att få det man vill ha.

Filmvisning och diskussion - någon som är intresserad? När vi fått upp vår projektor kan vi kanske vara här.

/MuuM
Av Busig
#760454
:D Ja e på! Filmkväll med diskussion superkul har tänkt samma sak här :wink:
Synd bara att ja bor i gbg ! Hehe men idéen är superbra! Det är nåt som jag tycker nästan är ett måste. Att man ska hålla alla dessa nya tankegångar o sin "love frekvens" på samma nivå är inte så lätt alla gånger. Då kan det underlätta med vänner som är inne på samma spår.

Så att man ständigt påminner varandra!
Användarens profilbild
Av Picea
#764762
Jahaja... Det var precis för att jag inte ville döma ut boken innan jag har läst den som jag ställde frågan. Men när de enda svaren blir att jag "inte är där än" och "vetenskapligt bevisat" (hmmm...), så tror jag att jag gör det ändå! :wink: Jag hade hoppats på en snabbresumé av vad "hemligheten" består av och hur "universum fungerar".

Att man får leenden tillbaka när man ler åt andra :) kan jag inte se någonting "secret" med, så att tjäna pengar på bok som talar om det är litet mysko. :wink: Det jag är trött på är inställningen att allt skall gå ut på att förverkliga sig själv, bli framgångsrik och få en massa pengar, vilket jag tycker verkar vara budskapet i reklamen. Jag tror på positiva och negativa energier, men jag tror inte på ett samhälle där allt räknas i karriärsframgång och pengar.

Kul att ni har hittat en bok ni gillar! Jag var litet intresserad ett tag, men det är alltså inget för mig?
Av Busig
#765197
:D Du kan ju låna boken om du inte vill lägga pengar på den. Den finns att låna på dem flesta bibliotek.

Jag förstår att du är trött på böcker med denna inställning det blir man emellanåt. Visst kan man diskutera fram o tillbaks angående framgång o samband med rikedom. Det tar boken upp. Den tar upp att allt handlar om kärlek o att man ska leva i "kärlek" vilket inte är det lättaste.

Inte för mig iall fall.l O att dina känslor o tankar är sammankopplade med varandra. O att när du känner dig negativ o så är det en signal att du tänker negativa tankar.

Boken tar upp allt som handlar om livet, hälsa, rikedom, kärlek. Det är svårt att förklara för det är så mycket. Jag tror att man ska läsa boken.

Jag hade många frågor angående rikedom o framgång. Kände precis som dig att varför ska rikedom vara = framgång.
Det är det inte men det finns samband mellan framgång, pengar, kärlek o lycka. Att man kan ha o få allt i livet man vill om man bara tror o "sänder" ut rätt känslor.


Mmm det e så svårt att förklara..ja tror att du innerst inne söker efter nåt . Det gör alla o det är därför du ifrågasätter så.. Därför e det svårt att svara på din fråga. För den finns inom dig. Nu kanske du tycker att ja flummar o blir "lite väl djup".

Men det e sån jag är :lol:

Ja kan skriva lite mer i boken..men allt är en röd tråd i boken. Jag tror att man ska läsa den för att förstå o hitta sin mening.

Boken är så mycket mer än ett budskap.

Men här kommer ett Citat från boken..



Lisa Nichols

Människor tittar ofta på sånt de vill ha och säger : "Ja, jag tycker om det här". Men så tittar de på sådant de inte tycker om och ger det lika mycket energi, om inte mer, i tron om att de på så sätt kan få det att försvinna.
I vårt samhälle har vi nöjt oss med att kämpa emot saker. Att kämpa mot cancer, kämpa mot fattigdom, kämpa mot krig, kämpa mot droger, kämpa mot terrorism, kämpa mot våld.

Vi kämpar mot allt som vi inte vill ha, vilket i själva verket skapar ännu mer kamp.



[u]Hale Dwoskin

Lärare o författare

Vi skapar allt det vi tänker på. Om vi verkligen är upprörda, till exempel över ett krig som pågår, eller på konflikter eller liknande, då förstärker vi det med vår energi.
Vi driver på oss själva och det skapar bara motstånd.
[/u]


Carl Jung (1875-1961)

"Det vi gör motsånd mot, det består."



Henry Ford ( 1863-1947)

"Oavsätt om du tror att du kan eller inte kan, så får du rätt."



När det gäller vetenskap så står det oxå i boken.

Hoppas du fått svar på dina frågor :)

Jag hoppas att du vill läsa boken. Det jag menar med att du "inte är där än" är att du förmodligen inte är det.

För om du inte tror på det eller om du inte vill det, kanske man kan säga.
Så går du in med den inställningen o det tänket. Då är du inte redo för boken i det stadiet i livet du befinner dig. Inget illa menat. Men man ska nog vara "ute efter boken" Om du förstår mig rätt :wink:


Jag svarar gärna på frågor Så det är inte det..
Förlåt om jag lät otrevlig lr irriterad det var inte meningen o inte min avsikt.

Kramar istället !!!
Användarens profilbild
Av Monique29
#765443
Tyckte att ditt inlägg lät varmt Busig :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
#766610
Picea skrev:Jahaja... Det var precis för att jag inte ville döma ut boken innan jag har läst den som jag ställde frågan. Men när de enda svaren blir att jag "inte är där än" och "vetenskapligt bevisat" (hmmm...), så tror jag att jag gör det ändå! :wink: Jag hade hoppats på en snabbresumé av vad "hemligheten" består av och hur "universum fungerar".

Att man får leenden tillbaka när man ler åt andra :) kan jag inte se någonting "secret" med,
Det är ju just det det handlar om.
Picea skrev: så att tjäna pengar på bok som talar om det är litet mysko. :wink:
Men hur ofta kommer du ihåg det? De där dagarna när du går till jobbet och är trött och less och det regnar och är mörkt och november och skitlångt till semestern och du börjar din dag med att säga "Faaan vad trött jag är på det här, jag avskyr mitt jobb" eller liknande. Då har du ju helt glömt bort att när du hatar ditt jobb, är negativ och har tråkigt, kan inte roliga saker hända, för du är på fel våglängd.

Eller, nåt som många känner igen - "Usch, jag är så tjock! Att jag alltid ska äta så mycket godis! Jag blir bara tjockare och tjockare."

Universum hör "tjock", "äta mycket godis" och "tjockare och tjockare" och så får du som du vill. ;-) Om du istället tänker "Jag tycker om min kropp, jag ger den det den behöver, jag äter gott och nyttigt och får äta godis i måttliga mängder" eller nåt annat trevligt och 'politiskt korrekt' ;-) - så är det det du sänder ut och alltså får tillbaka.

Att göra det till en del av sitt liv, att alltid tänka positivt och "ställa in sig på rätt våglängd" gör att man blir gladare.
Picea skrev:Tillåt mig att ställa en litet skeptisk fråga: Om det har med att man "drar till sig" allt i sitt liv och att man kan välja att inte göra det, vore det inte ett fantastiskt sätt att förhindra svält, krig, tortyr, våldsbrott o s v, genom att alla läser boken och tänker att "nu skall jag inte svälta/bli våldtagen/eller liknande, så jag väljer att befinna mig på en annan frekvens".
Det är snarare de som faktiskt begår våldtäkter och startar krig som ska tänka om, inte du som är offer. Tyvärr en utopi än så länge, men vem vet, med män som Al Gore som kan förändra miljötänket så kanske någon snart kan förändra våldstänket...
Picea skrev: Det jag är trött på är inställningen att allt skall gå ut på att förverkliga sig själv, bli framgångsrik och få en massa pengar, vilket jag tycker verkar vara budskapet i reklamen. Jag tror på positiva och negativa energier, men jag tror inte på ett samhälle där allt räknas i karriärsframgång och pengar.
Nej, det gör inte jag heller. Som Busig sa:
Busig skrev: Jag hade många frågor angående rikedom o framgång. Kände precis som dig att varför ska rikedom vara = framgång.
Det är det inte men det finns samband mellan framgång, pengar, kärlek o lycka. Att man kan ha o få allt i livet man vill om man bara tror o "sänder" ut rätt känslor.
The Secret vill lära dig hur du hittar det du vill göra i livet, hur du hittar glädje i dig själv och följer den väg som finns utstakad för dig. istället för att kanske tjäna massor med pengar som framgångsrik börsmäklare, men springa in i väggen, kanske du ska odla ekologiska grisar och leva på randen till konkurs - men vara lycklig.
Picea skrev: Kul att ni har hittat en bok ni gillar! Jag var litet intresserad ett tag, men det är alltså inget för mig?
Det är det ju bara du som kan avgöra. Gå till en bokhandel, bläddra i boken, slå upp den här och var på måfå. Fångar den dig inte - hitta lyckan på ditt eget sätt, det är precis lika bra!

Jag gillar boken, och jag gillar även "Return to Love" av Marianne Williamson, "Alkemisten" och andra av Paulo Coelho, "The Power of Now" av Eckhart Tolle och andra skojiga böcker som talar om vikten av att veta vem man är, vad man vill och vart man vill här i livet. Samtidigt som man faktiskt uppskattar det man har idag, här och nu. Njuter av en stund med en morgonpigg poppis på mattan, istället för att gnälla över att han vaknar så tidigt. Typ.

/MuuM aka PollyAnna
Användarens profilbild
Av Monique29
#766616
Så bra skrivet Muuminmamman.
Tror nog att nån beställt boken av vad ni skrivit i tråden.

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Det är fantastiskt att du är intresserad[…]

Dark and Darker DMCA Allegations Are ‘Basele[…]

"In Immortal's modern-day form, there can[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?