Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av frun
#9571823
Jag känner mig fånig, men blir så besviken på min man ibland. Idag hade vi bestämt en aktivitet med barnen som vi skulle göra när han kom hem från jobbet. Jag fixade mat, och packade väskan, så att vi kunde åka så fort han ätit. 45 min efter han hade slutat jobbet hör han av sig och säger att han är på väg hem. Och detta händer så ofta, han "ska bara" och kommer ofta hem mycket senare än han borde. Visst, han är en vuxen som jobbar, men han slutar aldrig når han ska och är dålig på att höra av dig och säga att han är sen. Är orolig att han jobbar över gratis och sliter ut sig. Och jag och barnen blir besvikna när planerade saker rinner oss ur händerna för att han kommer så sent, för då är han trött och orkar inget. Jag älskar min man och vår familj, men jag känner en stress över detta, samt att jag får ta det mesta kring barnen.

Behövde bara prata av mig, och få några tröstande ord.
Av Mery
#9571824
Inte alls orimligt tycker jag. Jag hade också blivit besviken, och rätt frustrerad, särskilt om det var återkommande. :heart:
Användarens profilbild
Av Aspasia
#9571827
Nej det är absolut inte orimligt. Det är din man som beter sig orimligt. Blir en sen så hör en av sig. Och finns det en planerad aktivitet så kommer en hem i tid, punkt slut. Jag hade tappat det helt om jag hade en partner som betedde sig så. Det är ju respektlöst att att inte ta hänsyn till överenskomna planer! Har han något att säga till sitt försvar? Styrka till dig :heart:
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9571830
Jag tycker inte att du är orimlig som blir besviken, men egentligen inte att maken är så orimlig heller (med reservation för att det såklart är mycket jag inte känner till om detaljerna). Var det självklart för maken att 45 minuters försening skulle omöjliggöra aktiviteten? Om han ofta kommer iväg från jobbet ca 45 minuter efter att han egentligen slutar, kanske han inte ser att det är något som måste meddelas varje gång, utan snarare att han ringer de gånger han lyckas bli klar i tid? Visste han att du packat och räknat med att åka direkt, eller trodde han att det var något som skulle ske lite närsomhelst under kvällen, när alla råkade bli klara?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?