Aktuellt datum och tid: mån mar 01, 2021 05:22
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Skitcorona skrev: Ja jag har kontakt med vården bl.a för min ångest. Har dock inte tagit upp hur dåligt jag mår över Corona. Ska nog göra det.
Skitcorona skrev:Och förresten om nån har länkar till artiklar med undersökningar om dåligt mående förkortat liv osv ang. Corona får ni gärna skriva ut dom.
Mikaela skrev:Du är inte det minsta ensam om att känna så. Jag är fruktansvärt less. Jag har bestämt mig för att acceptera att så här är det och kommer att vara till i maj. Jag vägrar känna hopp utifrån tidningarnas rubriker, jag accepterar inte restriktioners slutdatum - de förlängs ändå, då mår jag bättre av att se den långa perioden från början och möjligtvis bli positivt överraskad i slutänden. Men det är skit. Jag har tappat styrförmågan.
Marina skrev:Ofrivilligt julfirande med bara mig själv här. Ensam på julafton känns bittert även för nån som egentligen inte gillar jul.
Missade drömjobbet.
Kan inte träna som jag behöver
Vågade inte göra de investeringar i min lägenhet som jag tänkt
Missade sista chansen till "gratis" boende i Thailand.
Tvingades ta ut semester i somras som jag behöver på vintern
Barnen missat massor i sin sport som dom inte kommer kunna ta ikapp.
Ständigt navigerande i förhållande till barnens sjuka farmor
På den ljusa sidan så har jag kunnat jobba hemma som jag vill utan tjafs.
Villintehacorona skrev:En till här som inte orkar mer Corona.
Hur ska man ens komma tillbaka till ett normalt liv sen? Hur orka nu?
Jag har anpassat mig så mycket nu och det är så extremt sällan jag träffar någon annan än mina barn.
Saknar vuxenkontakt. En kram. Ett samtal med någon vän som inte bara är på telefon.
Jul och nyår känns bara mörkt.
Jag kommer träffa barnen på julafton. Det blir bara vi då. Och halva julafton är de hos sin andra förälder. Från 29e december- 8e januari kommer jag vara helt ensam. Så nyår vill jag helst bara sova bort.
Jag har svår PTSD och går i terapi. Den enda vuxna person jag träffat de senaste månaderna är terapeuten. Jul och nyår betyder givetvis uppehåll i terapin med. Så det är tufft på flera sätt. Att sitta ner med hen har bekräftat att jag existerar en gång per vecka. Och inte är ett spöke i mitt eget huvud bara. Särskilt de veckor jag inte har barnen och bara är med mig själv dag och natt.
Jag är rädd att inte klara att hålla rutiner under jul och nyår. Jag är rädd att bli sjuk i covid för ingen skulle hjälpa mig.( Jag vet inte ens vem jag skulle be hämta ett covid- test åt mig om jag fick symptom.) Och jag är rädd för att bli mer sjuk psykiskt av isolering för ingen skulle hjälpa mig.
Coronatider har gjort människor mer inne i sina skal sina familjer. Många är mer belastade. Det känns tycker jag.
Ingen hör av sig längre. Ingen säger ja till att ses inte ens promenad på avstånd. Ingen orkar.
Villintehacorona skrev:Särskilt de veckor jag inte har barnen och bara är med mig själv dag och natt.
Jag är rädd att inte klara att hålla rutiner under jul och nyår. Jag är rädd att bli sjuk i covid för ingen skulle hjälpa mig.( Jag vet inte ens vem jag skulle be hämta ett covid- test åt mig om jag fick symptom.)
Villintehacorona skrev:En till här som inte orkar mer Corona.
Coronatider har gjort människor mer inne i sina skal sina familjer. Många är mer belastade. Det känns tycker jag.
Ingen hör av sig längre. Ingen säger ja till att ses inte ens promenad på avstånd. Ingen orkar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst