Aktuellt datum och tid: lör mar 06, 2021 03:17
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Sanna81 skrev:Går det verkligen inte att hitta på något tonåringarna kan tänka sig att göra med dig? Ser de inte hur det är med dig?
_Anonym skrev:Tråkigt att du mår så dåligt. Men fullt förståeligt, vilken lång ledighet du har!
Vad bra att du kunde göra något med din tonåring!
Kan det gå att spinna vidare på i hemmet? Hyra en film att se ihop till exempel? Eller att gå och simma tillsammans?
Marina skrev:I min stad anordnas det en slags "fadderverksamhet" för nyanlända, kommunen bjuder på fikan men man går till ett vanligt fik och möter där någon av våra nyanlända och bara pratar och är.
Jag tänker att din bakgrund och erfarenhet av att leva med PTSD verkligen kan vara en tillgång för de människorna. Dom är också ofta ensamma och dessutom i ett land där dom inte förstår mycket av vad som händer.
Har din kommun något liknande kanske?
I hundintresset tänker jag att du också kan hitta lite socialt, via kennelklubben, via att ta hand om någon annans hund tillfälligt etc etc
Det är tungt att vara ensam.![]()
Jag tycker ändå att du gjort och gör mycket, du är modig! Ge inte upp!
Mikaela skrev:Nu kanske jag trampar på en öm tå, men jag menar det oerhört kärleksfullt. Du verkar ta det här med Corona väldigt seriöst. Självklart ska vi göra det, men inte på bekostnad av övrig hälsa. Nej, långa resor med nya människor tätt inpå är ju inget som rekommenderas, men kan du fokusera lite mer på vad som GÅR att göra? Jag får en uppfattning att du fastnat i att det inte går att göra något öht pga Corona.
kapdurk skrev:Kan du få kontaktperson eller bostöd?
En kompis barn har kontaktperson. Det är ju bästa och smartaste sättet att få komma ut och fika och göra sådant du gör med "riktiga vänner".
Du mår dåligt nu tänker jag och därför ser du människor du lärt känna via stödverksamhet eller liknande som något mindre äkta och meningsfullt.
Men jag tänker tvärtom! Hälsocentralerna på varje ort borde tussa ihop alla människor som har behov av mänskliga kontakter i någon sorts aktivitet.
Då skulle de slippa alla patienter som egentligen bara söker vård för att det är enda chansen till lite mänsklig kontakt.
Visst är vissa människor mer inåtvända men vi behöver alla andra människor även om vi matchats ihop med dem av någon annan (hälsocentralen/socialen).
Förresten tycker jag du ska ta någon med dej och fara till psykakuten även om jag vet att de är väldigt nerslimmade (iaf i Västerbotten) numer.
Du ska inte behöva ligga som en boll på golvet flera timmar om dagen för att din hjärnskrynklare har sommarlov.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster