Aktuellt datum och tid: ons feb 24, 2021 18:50
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Naoli skrev:Jag tycker du har lyckats bra att hitta ett jobb även när du inte känner dig på topp! Eller hur? Så långt gick det bra.
Naoli skrev:Jag vet inte vart man söker hjälp vid stress, men gissar jag också på vårdcentralen. Finns det något samtalspartner du kan vända dig till? Kompis, någon i kyrkan (eller samtalsakuten som svenska kyrkan driver - finns till för alla), kurator. Redan nu låter som det skulle vara en ide.
Naoli skrev:Kan du bunkra upp med egen vård under sommaren och planera in det även när du börjat jobbet? Meditation, yoga, qi gong, massage, acupunktur mot stress? Det som du känner skulle kunna vara något för dig. Eller något annat du längtat till, som kan prioriteras (utan att bli till stress...)
LL skrev:Det låter som om du tar ut v ä l d i g t mycket i förväg. Gamla erfarenheter som spökar? Det är ett nytt arbete för dig och du kan inte veta hur det blir. En sak i taget. En dag i taget. Om det inte är ett alternativ att säga nej till jobbet så sluta lista alla nackdelar och ta dig an det som kommer så gott det går.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster