Att tänka på andra : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån mar 01, 2021 04:12

Att tänka på andra

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Att tänka på andra

Inläggav undrar » mån mar 09, 2020 10:56

Någon som skulle vilja ventilera lite tankar med mig? Händer det att ni tänker på andra än er partner? Kan vara både av sexuell karaktär eller emotionell. Tänker att det kan vara svårt i ett långt förhållande att inte tänka på andra ibland även om det stannar vid tankar och inte går vidare i handling...

Jag drömmer då och då (ändå ganska sällan) om andra kanske mer emotionellt än sexuellt. Mer att jag får uppmärksamhet och kanske kyssar. Blir lite smått förälskad i den jag drömt om men efter ett litet tag går det över och allt till det normala igen. Eftersom jag inte kan styra drömmen så vet jag ju inte vem det kan bli men ofta någon jag känner till.

Detta har ingen koppling till min partner eller mina känslor för hen. Jag skulle aldrig byta ut hen eller äventyra det vi har. Men jag undrar lite om andra också har det så eller hur är det för er. Det borde ju vara konstigt att aldrig få tänka på andra heller eller :hmm:

Killar tittar ofta på porrfilemer (eller det tror jag iaf fall (tjejer också)) men det är ju också att fantisera om andra är det mer ok?
undrar

Re: Att tänka på andra

Inläggav Zilver » mån mar 09, 2020 19:23

Jag gör det. För ett tag sen hade jag liknande tankar som dina och funderade mycket på hur rätt eller fel det var. I slutändan hjälpte det mig hitta mer romantik i vardagen med mannen jag vill vara med resten av mitt liv. Ett nytt perspektiv. Jag funderade länge för att ta reda på vilken känsla det var jag saknade i vårt förhållande och skapade sedan situationer som löste det. Vi kan skapa vår egen tillvaro till viss del, behöver inte vänta på att Prince Charming kommer ridandes.

Det finns nog en längtan hos de flesta att hitta förälskelse och vara nykär. Fjärilar i magen, ovissheten, äventyret. Man tappar det i en långvarig relation och tar varandra för givet.

Jag får inte dåligt samvete av att tänka på andra. För mig är det som skådespelare i en film. Fantasierna stjäl ingenting från vår relation, utan ger snarare extra glöd.
Barn: Stora V (2014) och Lilla A (2020).
Sjalar: Grön Wrapsody Bali och Blå Amazonas Carrysling (vävd, 450 cm)
Knutar: FWCC på magen och Double Hammock på ryggen.
Användarvisningsbild
Zilver
SjalFantast
SjalFantast

Re: Att tänka på andra

Inläggav MuuM » ons mar 11, 2020 11:25

Zilver skrev:Det finns nog en längtan hos de flesta att hitta förälskelse och vara nykär. Fjärilar i magen, ovissheten, äventyret. Man tappar det i en långvarig relation och tar varandra för givet.

Jag får inte dåligt samvete av att tänka på andra. För mig är det som skådespelare i en film. Fantasierna stjäl ingenting från vår relation, utan ger snarare extra glöd.

:iagree:
/MuuM

R -07 och M -10.

Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
Användarvisningsbild
MuuM
SjalVäsen
SjalVäsen

Återgå till Anonyma inlägg