Mikaela skrev:Jag har heller inga egna erfarenheter, men min mormor säger alltid att hade hon fått vara särbo med sin man hade de nog fortsatt vara gifta, hennes dröm hade varit varsin lägenhet i samma trappuppgång.
Hehe, jag brukade alltid skämta om att när jag träffade nån och typ bodde på landet så skulle jag vilja ha övernattningsrum i stan ändå. Och folk liksom "Va' ska du ha en älskare?" och jag eh va' näe för det jag ville var ju att få vara ifred. Åsså träffade jag en som var likasinnad som jag. Och p g a min jobbpendling så var vi under våra första 7 år aldrig under samma tak mer än max 2 veckor i taget. Förrän vi fick biobarn. Och så råkade vi bli med två boenden p g a svärföräldrars flytt och ett jobb han hade och har fortsatt att ha det så (efts det kostar marginellt, ligger i obygden). Så en dag i veckan minst är vi särbos (till omgivningen säger vi p g a gräsklippning och snöskottning om ngn undrar). Passar oss utmärkt. Skulle vi bli temporärt less på varandra så kan vi alltid utöka det... Också varit ihop i 20 år med en precis tonåring (antagligen 10-20 år äldre än er dock - det är 9 år mellan oss).
Så jag säger heja på i det ni gör nu, eftersom ni inte verkar osams så ta det med ro. Att ni bor ifrån varandra kan ge er det andhål ni behöver. Det kommer dock förstås att ge er mindre ekonomisk rörlighet. Men det kan ni samarbeta kring också?
Mikaela skrev:När det gäller barnen tror jag på ärlighet, "vet ni, ibland träffas man så mycket att man blir trött på varandra och vi vill inte bli trötta på varandra, så vi tänker att vi ska bo på lite olika håll, men fortfarande träffas och fortsätta vara gifta - så att vi vill fortsätta träffa varandra även i framtiden". Typ.
Det där lät bra!
Jag tänker att för er som är inne på spåret särbos och vilja hitta tillbaks så är det "enklare" för att det inte är så definitivt varken för barnet eller er. Inga nya inblandade heller.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"