Tack för att du frågar!
Hans process går framåt om än i plågsamt långsam takt
Vi sågs inte alls på tre månader. Vi hade kontakt på telefon och text efter ett par veckors uppehåll, dock mindre än förut men åtminstone ett godmorgon/godnatt-text varje dag.
För några veckor sedan träffades vi, vi kände båda att vi behövde det, för att känna efter var vi var nu. Och vi kände båda det som att det inte alls var tre månader sedan, allt var lika fantastiskt som förut. Jag ser det som att vår relation har ett djup om den överlever en sådan frånvaro och ändå är lika stark.
Jag själv har väl landat i nåt slags väntande lugn. Jag ska ingenstans, jag har inga stora livsbeslut som beror på honom och hans agerande och jag vill inte heller forcera något han inte är redo för. Från hans sida så har han konstaterat att det inte spelar någon roll för hans förmåga att röra sig framåt i det här att vi inte ses, eller att vi ses. Hans process pågår liksom i bakgrunden oavsett.
Vi ska ses och prata igenom vad vi gör nu nån gång kommande veckor. Jag hoppas fortfarande att han kommer loss innan jag tröttnar på att vänta. Det vore så synd att inte få chansen att se vad det här kan bli. Men det är inte mitt beslut just nu och jag kan inte göra mer än jag gjort.
Ungefär så.