Aktuellt datum och tid: mån mar 01, 2021 04:44
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
MuuM skrev:Inga råd just nu. Men lite styrka och kärlek.
Fryle skrev:Inte något råd, men om du inte ska förtäras inifrån måste du nog sätta ner foten.
Jobbigt, men alternativet är nog värre för dig.![]()
https://open.spotify.com/track/1YM4yX6Ur6pDoAhXZPMLdB
__Anonym skrev:Jag tänker mig lätt in i hans hustrus situation: När hon är helt beroende av honom, vad är det som säger att hon tror på deras förhållande? Tänk om hon också skulle kunna det som en lättnad att bli lämnad, hon kan ju knappast själv lämna honom. Han kan inte veta vad som är bäst för henne och vad hon innerst känner, jag tycker han beter sig hemskt mot henne och tror faktiskt inte att han hjälper henne heller, hon känner säkert av att det inte är bra.
Denandrakvinnan skrev:Jag är helt säker på att han INTE gör henne en tjänst genom att fortsätta den här charadenDet finns ju egentligen inget som hindrar honom från att fortsätta försörja henne om han vill... Han ser det inte så.
![]()
Dom har haft samtal kring sin relation och då har hon uttryckt att hon inte vill avsluta den, att hon är rädd att han vill det. Så att hon skulle avsluta den från sin sida tror jag är högst osannolikt. Jag vet inte riktigt hur "solklara" bevis hon behöver för att inse vad som pågår... (det har t.ex. också förekommit en diskussion kring hans onlinestatus på nätter och då ville hon se hans konversationer, han hade raderat vår men jag var ju där som en tom konversation... ) .
Han har till mig sagt att "det måste bli slut på kaoset hemma" först. Men jag tror inte det kommer hända, det kommer inte bli slut på kaoset innan det antingen är slut mellan oss eller mellan dom. För vår relation är ju en del av deras kaos. Men igen. Han ser det inte så.![]()
Helgerna är värst. Han "leker familj" och jag är ensam här. Önskar att jag hade mer av ett "eget" liv att sysselsätta mig med, jag fastnar liksom i väntan på honom.
berit skrev:Ett boktips om du vill: skrivliv av Gun-britt Sundström. Typ en dagbok som sträcker sig över tio år och där huvudpersonen har en relation med en gift mat under senare delen. Beskriver exakt det du skriver om semestrar och helger osv. Om du får hjälp av att läsa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst