Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9369601
Funderar på om det går under egenmäktigt förfarande med barn? Fast hon har ju vårdnad... hm. Hursomhelst så ser det inte bra ut ur tingsrätten synvinkel om hon inte lämnar på fredag. Så det blir ju i så fall bra för din sambo, att hon gör bort sig. Men såklart hemskt synd om flickan, förstås. :(

Har ingen egen erfarenhet av vårdnadstvister, men... :heart:
Av Bonusmamma
#9369610
Som tur är har nästan all kommunikation skett via mail eller sms. Inga mail eller sms kommer att raderas! Däremot vet jag inte hur man går tillväga för att spara ner röstmeddelanden, kan man föra över sånt till dator mån tro?
#9369622
Bonusmamma skrev:Som tur är har nästan all kommunikation skett via mail eller sms. Inga mail eller sms kommer att raderas! Däremot vet jag inte hur man går tillväga för att spara ner röstmeddelanden, kan man föra över sånt till dator mån tro?
Om man spelar upp det på högtalaren så kan man spela in med en annan mobil/inspelare. Då finns det åtminstone dokumenterat på något vis.

Om ni skulle misslyckas att spara det på annat vis. Bra att spela av det först innan man börjar mixtra.
#9369623
Bonusmamma skrev:Som tur är har nästan all kommunikation skett via mail eller sms. Inga mail eller sms kommer att raderas! Däremot vet jag inte hur man går tillväga för att spara ner röstmeddelanden, kan man föra över sånt till dator mån tro?
Kolla med mobiloperatören. De borde väl kunna hjälpa där?
Vilken tråkig utveckling av allt :cry:
#9369626
Om hon håller dottern från hennes pappa så är det umgängessabotage. Han/ni får vända er till tingsrätten. Dokumentera allt!

Umgängessabotage bedöms väldigt allvarligt och om hon fullföljer det som hon hotar om och han vänder sig till rätten och det blir en ny tvist är det ganska troligt att det kan leda till att hon förlorar vårdnaden och din sambo får ensam vårdnad.
Senast redigerad av Sofie den mån aug 18, 2014 20:48, redigerad totalt 1 gånger.
#9369628
En familjemedlem till en av mina vänner förlorade delade vårdnaden om sitt barn och vårdnaden gick till en förälder som misskötte/vanvårdade barnet (tandläkare, läkare och dagispersonal vittnade), just på grunden umgängessabotage eftersom den första föräldern inte ville låta barnet vara där i fulla överenskomna utsträckningen. Det väger väldigt tungt.
#9369673
Jag har krävt och fått vårdnaden om mitt barn. Min historia är inte er men det jag vill säga är som många andra har sagt. Spara och dokumentera allt, för dagboksanteckningar över vad som händer och över flickans mående. Familjerätten har jag bara bra att säga om, min erfarenhet är att de är fantastiska och de kan det här. Och ju snabbare ni är nu desto bättre.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Av Bonusmamma
#9369736
Jag har googlat och hittat en sida där man (enligt dem) kan få snabba svar om offerter och rådgivning från upp till 5 juristbyråer. Så jag har beskrivit ärendet och hoppas att någon hör av sig snabbt (vad nu det är). Har ingen aning om vem man ska vända sig till och så. Känns som att allt är en enda röra nu *uppgiven*

Vi kräver inte ensam vårdnad, men blir det så så underlättar det ju även för framtida situationer som kan uppstå. Jag hoppas att detta kan lösa sig på bästa sätt.
Av Bonusmamma
#9369751
Ja, snabba var de.. Har redan ringt två, men sambon har bara svarat på ett av samtalen. Och en aning påträngande var de också, som försäljare. Men det är väl det de vill, sälja in sina tjänster. :roll: Hoppas bara inte vi blir pålurade något med bristfällig information :|
Av Bonusmamma
#9369772
Bonusmamma skrev:Hon håller på att gå bananas och säger att dottern SKA börja på förskola och skola i nya stan, och att hon ska skolas in nästa vecka.
Angående vad jag skrev ovan, så har vi nu äntligen fått tag i någon från kommun för att kolla upp detta. Mamman har INTE ansökt om någon ny dagis-plats enligt dem, så det var tydligen ren och skär lögn :roll:
#9369806
Bonusmamma skrev:
Bonusmamma skrev:Hon håller på att gå bananas och säger att dottern SKA börja på förskola och skola i nya stan, och att hon ska skolas in nästa vecka.
Angående vad jag skrev ovan, så har vi nu äntligen fått tag i någon från kommun för att kolla upp detta. Mamman har INTE ansökt om någon ny dagis-plats enligt dem, så det var tydligen ren och skär lögn :roll:
Det är inte så att hon har ansökt om något privat dagis och inte de kommunala? Jag vet inte om kommunen har koll på de som inte går på de kommunala förskolorna här hade i varje fall de privata egna köer som man sökte om man ville ha dem.

Jag hoppas att det i slutändan löser sig för er även om det kommer vara en jobbig väg att gå. När ni pratade med kommunen fick ni då i varje fall veta att hon inte sagt upp nuvarande dagisplatsen? Även om båda vårdnadshavare måste skriva på så kanske hon sagt upp platsen tänkte jag bara så att ni inte står utan förskoleplats i er närhet.
Av Bonusmamma
#9369816
thanisa skrev:
Bonusmamma skrev:
Bonusmamma skrev:Hon håller på att gå bananas och säger att dottern SKA börja på förskola och skola i nya stan, och att hon ska skolas in nästa vecka.
Angående vad jag skrev ovan, så har vi nu äntligen fått tag i någon från kommun för att kolla upp detta. Mamman har INTE ansökt om någon ny dagis-plats enligt dem, så det var tydligen ren och skär lögn :roll:
Det är inte så att hon har ansökt om något privat dagis och inte de kommunala? Jag vet inte om kommunen har koll på de som inte går på de kommunala förskolorna här hade i varje fall de privata egna köer som man sökte om man ville ha dem.

Jag hoppas att det i slutändan löser sig för er även om det kommer vara en jobbig väg att gå. När ni pratade med kommunen fick ni då i varje fall veta att hon inte sagt upp nuvarande dagisplatsen? Även om båda vårdnadshavare måste skriva på så kanske hon sagt upp platsen tänkte jag bara så att ni inte står utan förskoleplats i er närhet.
Det vet jag faktiskt inte :hmm:
Av Bonusmamma
#9369823
miom skrev:Kan du kolla om det över huvud taget finns något privat dagis i närheten. Finns det inte så är ju det en ickefråga.
Det finns visst ett 30-tal privata förskolor i stan :roll: Så ja, kanske är det på någon av dessa hon kommer börja.

Hur som helst så har vi i alla fall anlitat en jurist nu, så vi slipper ta itu med allting på egen hand. :vågen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?