Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9554289
Usch, vilket sätt! Otäckt! :heart:

Har ni fått prata med dottern?
Min hjärna kan inte hjälpa att den börjar spinna runt med funderingar på hur hon förklarar dottern att hon inte får åka till er som planerat. För jag antar att dottern har lite koll på hur och var det är planerat att hon ska vara, det är ju inget litet barn, eller djur det handlar om.
Av bonusmamma
#9554320
CAKirre skrev:Usch, vilket sätt! Otäckt! :heart:

Har ni fått prata med dottern?
Min hjärna kan inte hjälpa att den börjar spinna runt med funderingar på hur hon förklarar dottern att hon inte får åka till er som planerat. För jag antar att dottern har lite koll på hur och var det är planerat att hon ska vara, det är ju inget litet barn, eller djur det handlar om.
Vi vet inte vad hon har sagt till dottern. Vi ringde tidigare idag och pratade med dottern. "Vanliga" frågor svarade hon på som vanligt, men när vi frågade om hon ville komma till oss så blev det knäpptyst. Sen tog mamman över telefonen och sa att dottern inte tycker om att prata i telefon. Ja, inte så konstigt kanske när ens mamma övervakar samtalen :roll:
Av bonusmamma
#9554330
Idag lade dottern upp en statusuppdatering på ett onlinespel hon spelar. Hon skrev att hon ska åka till sin mormor i Stockholm och stanna där 4 veckor :whut:
Inte nog med att mamman tar våra 2 sommarveckor med dottern ifrån oss, hon skickar dessutom iväg barnet till någon annan. Dessutom börjar skolan om 2,5 vecka. Hur fan tänker hon?
#9554351
bonusmamma skrev:
Marina skrev:Ni skärmdumpade väl den?
Ja, fast det syns ju inte att det är dotterns konto då man använder animerade avatarer i spelet.. Men tog en print screen ändå för säkerhets skull.
Hon lär ju inte kunna hävda till skattemyndigheten att dottern bott hos henne om hon egentligen varit hos sin mormor i stockholm...
Av bonusmamma
#9554353
Marina skrev:
bonusmamma skrev:
Marina skrev:Ni skärmdumpade väl den?
Ja, fast det syns ju inte att det är dotterns konto då man använder animerade avatarer i spelet.. Men tog en print screen ändå för säkerhets skull.
Hon lär ju inte kunna hävda till skattemyndigheten att dottern bott hos henne om hon egentligen varit hos sin mormor i stockholm...
Nej, precis. :roll: Jag är mest nyfiken på vad som kommer ske vid skolstart. Om mamman sjukskriver dottern får vi prata med skolan och hoppas att de gör en soc-anmälan. Men jag hoppas att dottern har kommit tillbaka innan dess, att mamman nyktrar till och lämnar tillbaka henne.

Har försökt få tag i vår advokat, men det verkar som att hon har semester. Har iaf skrivit ett långt mail och hoppas på att hon kommer tillbaka från semestern nästa måndag.
Jag känner själv att det snart borde bli läge att stämma på ensam vårdnad då mamman ständigt saboterar umgänget.
#9554360
bonusmamma skrev:
Marina skrev:
bonusmamma skrev:
Marina skrev:Ni skärmdumpade väl den?
Ja, fast det syns ju inte att det är dotterns konto då man använder animerade avatarer i spelet.. Men tog en print screen ändå för säkerhets skull.
Hon lär ju inte kunna hävda till skattemyndigheten att dottern bott hos henne om hon egentligen varit hos sin mormor i stockholm...
Nej, precis. :roll: Jag är mest nyfiken på vad som kommer ske vid skolstart. Om mamman sjukskriver dottern får vi prata med skolan och hoppas att de gör en soc-anmälan. Men jag hoppas att dottern har kommit tillbaka innan dess, att mamman nyktrar till och lämnar tillbaka henne.

Har försökt få tag i vår advokat, men det verkar som att hon har semester. Har iaf skrivit ett långt mail och hoppas på att hon kommer tillbaka från semestern nästa måndag.
Jag känner själv att det snart borde bli läge att stämma på ensam vårdnad då mamman ständigt saboterar umgänget.
Hur är er relation med mormor?
Av bonusmamma
#9554363
Marina skrev:
bonusmamma skrev:
Marina skrev:
bonusmamma skrev:
Marina skrev:Ni skärmdumpade väl den?
Ja, fast det syns ju inte att det är dotterns konto då man använder animerade avatarer i spelet.. Men tog en print screen ändå för säkerhets skull.
Hon lär ju inte kunna hävda till skattemyndigheten att dottern bott hos henne om hon egentligen varit hos sin mormor i stockholm...
Nej, precis. :roll: Jag är mest nyfiken på vad som kommer ske vid skolstart. Om mamman sjukskriver dottern får vi prata med skolan och hoppas att de gör en soc-anmälan. Men jag hoppas att dottern har kommit tillbaka innan dess, att mamman nyktrar till och lämnar tillbaka henne.

Har försökt få tag i vår advokat, men det verkar som att hon har semester. Har iaf skrivit ett långt mail och hoppas på att hon kommer tillbaka från semestern nästa måndag.
Jag känner själv att det snart borde bli läge att stämma på ensam vårdnad då mamman ständigt saboterar umgänget.
Hur är er relation med mormor?
Jag har aldrig träffat henne, men min pojkvän säger att hon är ganska lik hans ex till personlighet. Hon kan tydligen bete sig ganska illa hon med.
Av bonusmamma
#9554593
Eftersom dottern fick en kallelse till sjukvården nu i veckan är de tillbaka i hemstaden igen. Imorgon ska vi få träffa dottern en stund, i en park. Får se hur långt ifrån mammans vakande ögon vi får vara :roll:
Av bonusmamma
#9554862
Idag börjar dottern skolan. Kanske. Troligen är hon inte där.

Det har varit turbulent den senaste veckan. Vi fick ju träffa dottern förra söndagen. Under några timmar umgicks vi i parken, spelade minigolf, fikade osv. Det var trevligt, även om mamman alltid höll sig i närheten. Det gick ju inte att prata om något laddat ämne, som hur dottern mådde eller hur hon kände kring val av skola. :roll:

Sen träffades sambon och hans ex hos familjerätten nu i veckan. Det blev mest konflikter och inte så mycket diskussion som jag förstått det. Mamman sa rakt ut att hon inte tänker lämna dottern på skolan idag om han inte skriver under skolbyte och skolstart sker på den nya skolan.

Efter mötet ringde dottern till sin pappa och de pratade ett tag. Vet inte hur det kom sig att hon ringde nu, då hon varken ringt eller svarat på sms de senaste veckorna. Men det verkade ändå ha varit ett ganska bra och avslappnat samtal, så jag gissar att hon slapp bli övervakad av mamman. Sen hörde mamman av sig och sa att vi kunde få ha dottern i helgen, men några timmar senare hade hon ändrat sig igen.

Skatteverket kommer ta beslut om folkbokföring de närmaste dagarna, så det ligger nog mest i deras händer nu.
#9554863
Jag lider med er, men framför allt med flickan. Det måste vara så oerhört svårt för henne :heart: .

Håller tummarna för att er!
Av bonusmamma
#9554918
Stark skrev:Jag lider med er, men framför allt med flickan. Det måste vara så oerhört svårt för henne :heart: .

Håller tummarna för att er!

Tack för tumhållning!

Idag var sambon på möte hos soc. Mamman hade gjort en orosanmälan efter att de varit på det gemensamma mötet hos Familjerätten :roll: Hon fick ju veta där att hon inte kan hålla barnet borta från pappan om hon inte har genuin oro och gör en anmälan till soc. Orosanmälan i sig var dock otroligt fånigt, den handlade om att dottern skulle ha bristande hygien hos oss eftersom hon tidigare i somras bara duschade en gång per vecka när hon var här. Att dottern hade ett gipsat ben kan ju ha något med den saken att göra :roll: För övrigt verkade inte soc-tanten tycka att det var befogat att hålla dottern borta från pappan på grund av den anledningen. Men det vet vi ju redan, att det bara är svepskäl för att hon ska ha en "giltig" anledning.

De kommer dock ändå att öppna en utredning om dottern. Inte på grund av denna anmälan, utan på grund av oro för hur dottern påverkas av konflikten mellan föräldrarna. Och det känns ju ganska relevant.
#9554931
bonusmamma skrev:
Stark skrev:Jag lider med er, men framför allt med flickan. Det måste vara så oerhört svårt för henne :heart: .

Håller tummarna för att er!

Tack för tumhållning!

Idag var sambon på möte hos soc. Mamman hade gjort en orosanmälan efter att de varit på det gemensamma mötet hos Familjerätten :roll: Hon fick ju veta där att hon inte kan hålla barnet borta från pappan om hon inte har genuin oro och gör en anmälan till soc. Orosanmälan i sig var dock otroligt fånigt, den handlade om att dottern skulle ha bristande hygien hos oss eftersom hon tidigare i somras bara duschade en gång per vecka när hon var här. Att dottern hade ett gipsat ben kan ju ha något med den saken att göra :roll: För övrigt verkade inte soc-tanten tycka att det var befogat att hålla dottern borta från pappan på grund av den anledningen. Men det vet vi ju redan, att det bara är svepskäl för att hon ska ha en "giltig" anledning.

De kommer dock ändå att öppna en utredning om dottern. Inte på grund av denna anmälan, utan på grund av oro för hur dottern påverkas av konflikten mellan föräldrarna. Och det känns ju ganska relevant.
Förhoppningsvis kan detta bli något bra för tjejen. Om modern är som beskrivs i denna tråd (och jag ser ingen anledning att tro något annat) så borde soc kunna stödja er mot henne. Jag vet att de inte alltid funkar som det ska men om de verkligen står upp för barnets bästa så bör ju moderns beteende snarare vara anledning att begränsa eller reglera umgänget.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 59

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?