- lör aug 02, 2014 15:36

Ett sätt att lägga fram det skulle ju vara att det blir mycket extra pappersarbete om barnet ändå ska skrivas hos pappan och TS i vår för att barnet ska få skolplats på rätt ställe. Enklare att skriva hos pappan direkt? Lägg fram det som att det är administrativt självklart och logiskt?
Ketronya skrev:Fast hon behöver ju inte gå med på det, han behöver bara låta bli att skriva på flyttanmälan för barnetBonusmamma skrev:Det tycker jag låter som en bra ansats, hoppas han lyckas få henne att förstå och gå med på det.Ketronya skrev:Man kan liksom inte gå i två olika skolor och borde inte kunna göra det med förskola heller. Och det var det jag menade att även om hon går på två olika förskolor är det inte en lösning som kan gälla mer än ett år, tills hon börjar skolan.Hon påstår sig ha kollat upp det, och det ligger ju på henne att just göra det (kolla upp, anmäla barnet m.m.). Tanken är ju sedan att barnet går på EN skola, på min och sambons ort.
Jag tror inte heller det är bra med två förskolor, men tänker att man kan försöka och att det förmodligen märks ganska tydligt om hon mår dåligt av det. Om det problemet uppstår vill vi ha henne skriven här så att det inte blir några problem för oss att behålla vår förskoleplats.
Sambon har inte tagit upp saken med henne ännu (om att vi önskar få henne folkbokförd här på grund av val av skola), men jag ska pusha honom lite till att göra det snart.

Ett sätt att lägga fram det skulle ju vara att det blir mycket extra pappersarbete om barnet ändå ska skrivas hos pappan och TS i vår för att barnet ska få skolplats på rätt ställe. Enklare att skriva hos pappan direkt? Lägg fram det som att det är administrativt självklart och logiskt?
Tre fina ungar 
Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.

Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.