Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9568665
Är väl bra att hon visar sin inställning tänker jag. :hmm: Har en anhörig som har en liknande situation med sitt ex och hon är så charmig och manipulativ. Framstår säkerligen som klok och vettig också mycket svårare då när problemen inte är lika tydliga och hon gör allt för att dölja dem. :?
Av Bonusmamma
#9569615
Lite uppdatering.

Dottern har varit hos sin mamma varannan helg och några extra dagar i sommar. Det har gått bra. Mamman hävdar dock till försäkringskassan och Tingsrätten att hon har bott halvtid hela sommaren och därför tycker hon att dottern kan bo halvtid nu under hösten också :roll:

Dottern har börjat skolan på pappans ort och har hittills trivts bra. Nu i helgen ska hon till mamma och stanna till måndag (åka buss till skolan från mamma), men det har hon inte alls lust med.. Får se hur det går med det. :roll:

Nästa vecka är det huvudförhandling i Tingsrätten.
#9569675
GloriaH skrev: tor sep 01, 2022 19:18 Snälla berätta för mig, vet någon som vanligtvis betalar för dagis vid föräldrars skilsmässa? Jag har redan försökt läsa https://djurwiki.com/blog/3186/vem-beta ... separation men ändå har jag fortfarande några frågor och jag hoppas verkligen på din hjälp nu. Tack alla.
Tror inte att vi är så bra på vårdnadstvister rent allmänt i forumet. Den här tråden har varit aktiv ett bra tag och vi vet mycket om TS situation därför kommer folk ibland med ett och annat råd. Det är få här som har förskolebarn just nu. Tror du får bättre svar om du hittar ett ställe med mer juridiskt kunnande :hmm:
#9569676
sabe skrev: sön sep 04, 2022 17:33
GloriaH skrev: tor sep 01, 2022 19:18 Snälla berätta för mig, vet någon som vanligtvis betalar för dagis vid föräldrars skilsmässa? Jag har redan försökt läsa https://djurwiki.com/blog/3186/vem-beta ... separation men ändå har jag fortfarande några frågor och jag hoppas verkligen på din hjälp nu. Tack alla.
Tror inte att vi är så bra på vårdnadstvister rent allmänt i forumet. Den här tråden har varit aktiv ett bra tag och vi vet mycket om TS situation därför kommer folk ibland med ett och annat råd. Det är få här som har förskolebarn just nu. Tror du får bättre svar om du hittar ett ställe med mer juridiskt kunnande :hmm:
Kontakta din kommun och meddela att ni separerat. Vid växelvis boende i min kommun skickas separata fakturor om båda nyttjar platsen.
#9569677
Bonusmamma skrev: fre aug 26, 2022 18:18 Lite uppdatering.

Dottern har varit hos sin mamma varannan helg och några extra dagar i sommar. Det har gått bra. Mamman hävdar dock till försäkringskassan och Tingsrätten att hon har bott halvtid hela sommaren och därför tycker hon att dottern kan bo halvtid nu under hösten också :roll:

Dottern har börjat skolan på pappans ort och har hittills trivts bra. Nu i helgen ska hon till mamma och stanna till måndag (åka buss till skolan från mamma), men det har hon inte alls lust med.. Får se hur det går med det. :roll:

Nästa vecka är det huvudförhandling i Tingsrätten.
Hoppas förhandlingen gick bra. Nog måste Tingsrätten se igenom mammans lögner.
Av Bonusmamma
#9569681
Det blev aldrig någon huvudförhandling (dvs med nämndemän som sitter och ska ta ett beslut över deras huvud och sen meddela en dom). De gjorde istället en egen överenskommelse med juristernas vägledning, och domare närvarande som ska anteckna allt och skriva ner ett avtal. Det blir ju ett juridiskt bindande dokument, men nu fick båda parter möjlighet att komma överens istället.

Det de kom överens om var att fram till höstlovet ska dottern ha umgänge med mamman varannan helg (mamman hämtar på skolan på fredag och lämnar på skolan på måndag). Efter höstlovet ska detta utökas till att mamman hämtar på torsdag och lämnar på tisdag. Målet är att efter nyår ska dottern bo varannan vecka. Men de skrev också in i avtalet att dotterns vilja ska gå först, så om hon vägrar så måste de lyssna på henne.
#9569682
Bonusmamma skrev: tis sep 06, 2022 09:27 Det blev aldrig någon huvudförhandling (dvs med nämndemän som sitter och ska ta ett beslut över deras huvud och sen meddela en dom). De gjorde istället en egen överenskommelse med juristernas vägledning, och domare närvarande som ska anteckna allt och skriva ner ett avtal. Det blir ju ett juridiskt bindande dokument, men nu fick båda parter möjlighet att komma överens istället.

Det de kom överens om var att fram till höstlovet ska dottern ha umgänge med mamman varannan helg (mamman hämtar på skolan på fredag och lämnar på skolan på måndag). Efter höstlovet ska detta utökas till att mamman hämtar på torsdag och lämnar på tisdag. Målet är att efter nyår ska dottern bo varannan vecka. Men de skrev också in i avtalet att dotterns vilja ska gå först, så om hon vägrar så måste de lyssna på henne.
Hoppas verkligen att det fungerar. :heart: :heart:
Av Bonusmamma
#9571366
Hej igen. Jag och tjejens pappa har separerat, därför har jag inte samma insyn längre. Som jag förstått det bor hon växelvis nu, och det verkar gå bra. Men hennes mående i övrigt är ganska kaotiskt, och skolgången är enormt bristfällig. De har hjälpinsatser från både Bup och soc, så det är möten varje vecka i princip. Tjejen ska också få påbörja en ADHD-utredning äntligen!
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?