Skidåkning? : Anonyma inlägg - Sida 2 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis mar 09, 2021 11:03

Skidåkning?

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Re: Skidåkning?

Inläggav Mikaela » mån jan 18, 2021 15:16

Anna skrev:Jag tycker också det kan bero lite på, men man kan bli sjuk eller skadad på plats och behöva vård och det är svårt att förutse. Men framför allt så tycker jag att det hade varit juste att kolla med föräldrarna innan barnen involverades i planen för att slippa den besvikelsen som uppstår även om det är välgrundade beslut.

Det håller jag med om, det är inte riktigt schysst att blanda in barnen för mycket innan man vet om det ens är rimligt.
- Det är alltid bättre att vara med barnen än att blanda en massa sillsallader
Stora solstrålen L är född i juni -10.
Lilla terroristen H är född i juni -13
Användarvisningsbild
Mikaela
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav linamh » mån jan 18, 2021 19:28

Anna skrev:Men framför allt så tycker jag att det hade varit juste att kolla med föräldrarna innan barnen involverades i planen för att slippa den besvikelsen som uppstår även om det är välgrundade beslut.

Ja vi har råkat ut för det med. Det är svårt att säga nej när erbjudandet gått till barnet redan.
linamh
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Sanna81 » tis jan 19, 2021 06:34

Mikaela skrev:
Anna skrev:Jag tycker också det kan bero lite på, men man kan bli sjuk eller skadad på plats och behöva vård och det är svårt att förutse. Men framför allt så tycker jag att det hade varit juste att kolla med föräldrarna innan barnen involverades i planen för att slippa den besvikelsen som uppstår även om det är välgrundade beslut.

Det håller jag med om, det är inte riktigt schysst att blanda in barnen för mycket innan man vet om det ens är rimligt.

Fast just det beror väl mycket på hur gamla barnen är? Just nu har jag tex inte direkt någon kontakt med elvaåringens kompisars föräldrar, förutom för en kompis där vi känner föräldrarna sedan de var bebisar, utan det är liksom alltid barnen som frågar om de får leka/sova över / följa med på diverse, jag svarar vad vi tycker passar och utgår från att det barnen säger om vad kompisens föräldrar sagt att hen får stämmer. För fyraåringen kollar jag däremot ofta av om de kan innan jag ens nämner eventuell lek för barnet.
Mamma till Agnes, född -09, och Selma född -16
Användarvisningsbild
Sanna81
SjalInventarie
SjalInventarie

Föregående

Återgå till Anonyma inlägg