- lör jun 28, 2008 11:16
Hej! :)
Klurar på vad jag ska ha för tryckknappar i mina tygblöjor och bebiskläder.
Har en prymtång (billigare på Vi (Stinsen, Sollentuna) än hos Bibbi förresten) men vad jag vet klarar den bara metallknappar och jag är lite sugen på plastknappar...
Metallknappar känns ju hållbart och så med också ofräscht på ett sätt. Det känns helt enkelt inte bra att låta barn ha dem direkt mot huden. Vad tycker ni? Metall "smakar" ju "illa" lixom. Och så är det det där med nickel och allergi.
Isybara knappar är ju inget alternativ. Om de bara hade suttit stadigt kanske men det gör de ju inte... sen blir det ju inte direkt snyggt heller.
Mao har jag väl kommit fram till att jag vill ha plastknappar...
1 - Finns det något alternativ till en dyr knapp-press (om man vill använda plastknappar)?
2 - Vet ni några fler alternativ på press än BabyHeavens(press) och Swelogents (skruv)? (Även andra ställen att köpa dessa modeller.)
3 - Viken press har du använt och tycker är bra/dålig?
4 - Brukar verktygen passa/passar de alltid mellan olika pressar?
5 - Sätter du i plasttryckknappar på något annat sätt?
6 - Var köper du plasttryckknappar?
Tusen tack! :)
Klurar på vad jag ska ha för tryckknappar i mina tygblöjor och bebiskläder.
Har en prymtång (billigare på Vi (Stinsen, Sollentuna) än hos Bibbi förresten) men vad jag vet klarar den bara metallknappar och jag är lite sugen på plastknappar...
Metallknappar känns ju hållbart och så med också ofräscht på ett sätt. Det känns helt enkelt inte bra att låta barn ha dem direkt mot huden. Vad tycker ni? Metall "smakar" ju "illa" lixom. Och så är det det där med nickel och allergi.
Isybara knappar är ju inget alternativ. Om de bara hade suttit stadigt kanske men det gör de ju inte... sen blir det ju inte direkt snyggt heller.
Mao har jag väl kommit fram till att jag vill ha plastknappar...
1 - Finns det något alternativ till en dyr knapp-press (om man vill använda plastknappar)?
2 - Vet ni några fler alternativ på press än BabyHeavens(press) och Swelogents (skruv)? (Även andra ställen att köpa dessa modeller.)
3 - Viken press har du använt och tycker är bra/dålig?
4 - Brukar verktygen passa/passar de alltid mellan olika pressar?
5 - Sätter du i plasttryckknappar på något annat sätt?
6 - Var köper du plasttryckknappar?
Tusen tack! :)