Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej! :)

Klurar på vad jag ska ha för tryckknappar i mina tygblöjor och bebiskläder.

Har en prymtång (billigare på Vi (Stinsen, Sollentuna) än hos Bibbi förresten) men vad jag vet klarar den bara metallknappar och jag är lite sugen på plastknappar...

Metallknappar känns ju hållbart och så med också ofräscht på ett sätt. Det känns helt enkelt inte bra att låta barn ha dem direkt mot huden. Vad tycker ni? Metall "smakar" ju "illa" lixom. Och så är det det där med nickel och allergi.

Isybara knappar är ju inget alternativ. Om de bara hade suttit stadigt kanske men det gör de ju inte... sen blir det ju inte direkt snyggt heller.

Mao har jag väl kommit fram till att jag vill ha plastknappar...

1 - Finns det något alternativ till en dyr knapp-press (om man vill använda plastknappar)?
2 - Vet ni några fler alternativ på press än BabyHeavens(press) och Swelogents (skruv)? (Även andra ställen att köpa dessa modeller.)
3 - Viken press har du använt och tycker är bra/dålig?
4 - Brukar verktygen passa/passar de alltid mellan olika pressar?
5 - Sätter du i plasttryckknappar på något annat sätt?
6 - Var köper du plasttryckknappar?

Tusen tack! :)
Användarens profilbild
Av Helen
Jag kan svara på att det är inte alltid att de olika knapparna passar olika tänger. Ej heller verktygen.

Jag har haft en och annan kund som köpt endast verktygen för att sedan bygga om ett borrmaskinsstativ. Själv har jag inte testat detta och det gäller att få rätt tryck så man inte spräcker knapparna. När man väl fått in rätta knycken tror jag det fungerar utmärkt.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
zmurfan skrev:Jag gjorde en co-op på en handtång som klarade små plastknappar.
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=72907

Bilderna har försvunnit från tråden men jag ska se om jag kan fixa en ny bild på tången.
Hej zmurfan! :)

Jag har läst en del i tråden och ser att folk verkar ha problem med tången. Den verkar också begränsad till en typ av små knappar. Jag tror nog jag behöver något bättre.

Tusen tack iaf!! :)
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Helen skrev:Jag kan svara på att det är inte alltid att de olika knapparna passar olika tänger. Ej heller verktygen.

Misstänkte det... :/
Helen skrev:Jag har haft en och annan kund som köpt endast verktygen för att sedan bygga om ett borrmaskinsstativ. Själv har jag inte testat detta och det gäller att få rätt tryck så man inte spräcker knapparna. När man väl fått in rätta knycken tror jag det fungerar utmärkt.
Såg det i zmurfans tråd. Kanske är en idé men det kanske blir bökigare än en "riktig". Borde ta mer plats.
Jag har inget borrstativ, bara ett litet som passar min dremmel...
Tror du att det skulle gå med ett skruvstycke? T ex http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=13610263?

Säljer du fortfarande kampressarna? (Skickade ett mail till din info-adress den 28e men har inte fått svar.) Snygg ny shopp förresten! :)

Tusen tack! :)
Användarens profilbild
Av Helen
:oops: lovar göra en djupdykning i mailboxen i morgon. :oops:
Jag har fortfarande KAMpressarna, men har inte fått in dem i shoppen ännu. Problemet är att min våg inte tar mer än 3 kg och dessa väger över 5kg.

Jag tänkte vara så fräck att jag tar med mig en låda bort till affären en bit bort, men jag har stukade foten måndags morse och har inte varit på det hållet.
Jag lovar ta tag i det så fort jag kan använda båda benen ordentligt. Just nu går jag med kryckor och går inte alls om jag slipper.
Jag kan inte lägga upp pressen i shoppen utan vikt.

Tack! Kul att du gillar den. Det finns som sagt en del som väntar på att föras in. (för att inte tala om mitt tyglager :oops: , en del har jag redan lagt upp, men det lär komma upp lite efterhand)
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Helen skrev::oops: lovar göra en djupdykning i mailboxen i morgon. :oops:
Ingen fara för min del. :)
Helen skrev:Jag har fortfarande KAMpressarna, men har inte fått in dem i shoppen ännu. Problemet är att min våg inte tar mer än 3 kg och dessa väger över 5kg.
Jag tänkte köpa en ny fin digatal våg från cchobby.se som är upp till 5 kg. Min gamla "analoga" (ärvd från pappas jobb en gång i tiden) är bara upp till ett kilo. Saker som väger mer kör jag på badrumsvågen (digital med en decimal klarar från 4,5 kg enligt mitt test, hoppas den visar rätt). När det är för lätt har jag vägt med och utan mig själv så att säga (men det slipper jag med nya vågen). :)
Helen skrev:Jag tänkte vara så fräck att jag tar med mig en låda bort till affären en bit bort, men jag har stukade foten måndags morse och har inte varit på det hållet.
Jag lovar ta tag i det så fort jag kan använda båda benen ordentligt. Just nu går jag med kryckor och går inte alls om jag slipper.
Jag kan inte lägga upp pressen i shoppen utan vikt.
Vad jobbigt. :( Ta det lungt och krya på foten!!
Helen skrev:Tack! Kul att du gillar den. Det finns som sagt en del som väntar på att föras in. (för att inte tala om mitt tyglager :oops: , en del har jag redan lagt upp, men det lär komma upp lite efterhand)
Ok, spännande.
Användarens profilbild
Av tweed
Men allvarligt, om du undrar varför din reklam för ditt eget företag har försvunnit från en annan tråd och folk talar om att det inte är tillåtet, varför gör du det igen? Det kostar ju en del att hålla igång en sån här sida och jag antar att annonsintäkterna är enda inkomskällan, då måste ju vi som vill ha de här sidan kvar respektera de regler som gäller.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?