Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monia
Min dotter har fått en ful fläck på sin favoritklänning. :( Som tur är i nederkant. Jag kan klippa av 11cm och då är fläcken borta, men klänningen för kort. Det är en rosa trikåklänning med vita små tekannor tryckt över hela tyget. den är sydd med ett liv och ett knytband lite högre än midjenivå. Hur ska jag kunna förlänga den utan att det ser klumpigt ut? Tacksam för alla tips :D
Användarens profilbild
Av funshine
HA DEN SOM TUNIKA KANSKE? oops caps.
Användarens profilbild
Av Innana
Är det kört att få bort fläcken då..? Vad är det för nåt hon fått på den?

Annars skulle jag nog sy på en volang av nåt slag i bomullstyg, som bryter av mot trikån helt. Lite odd-molly sådär :lol:
Användarens profilbild
Av glis
Täck fläcken med en applikation i form av en vit tekanna. :shock:
Användarens profilbild
Av Vida
glis skrev:Täck fläcken med en applikation i form av en vit tekanna. :shock:
:iagree: eller hjärtan eller liknande om det är långt ner. Man kan liksom "strö" flera stycken av någon form av applikation över klänningen, så kan man täcka en fläck även om den sitter på ett konstigt ställe
Användarens profilbild
Av Monia
Här är lite bilder:

Så här ser den ut nu, har nålat den bit som jag behöver klippa av
Bild

Fundering på att sätta muddväv i midjan - kommer det att se konstigt ut med knytsnöret?
Bild

Och en annan muddfärg
Bild

Jag har försökt att få bort fläckarna med allt möjligt. Tror att det kan vara cuprinol hon har fått på.
Har också fundering på att sätta en volang i bommulstyg, men det känns som det blir "för mycket". Vad tror ni?
Jag funderade också på en aplikation men det är mitt bak i nederkant så det kommer att se lustigt ut.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Går det inte att klippa av där du tänkt dig och sen sy på en volang av samma bredd som det du klippte bort, typ som den kaja bildlänkade fast utan den lilla smala volangen utan bara den breda. Jag skulle nog satsa på en avvikande volangfärg i någon klar, somrig färg och inte ton-i-ton
Användarens profilbild
Av zandrama
Eller klipp av, och sy på en spets i vitt, det finns ju riktigt breda, snygga spetsar som inte behöver se fjompiga ut.

Tex den här, fast bredare:
Bild

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?