Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Alltså, nu skulle jag klippa till pultyget jag köpt för att sy tygpockets, men nån har snott mina gem! :hopmad: Hur bär jag mig åt nu då? Kan jag tejpa fast mönstret på avigan/lamineringen med typ maskeringstejp? Nåla ska man ju helst inte.. :help:
Användarens profilbild
Av Stream
Jag har ritat, fast på avigsidan då. Håll fast mönstret medan du ritar. Men det går säkert bra att tejpa med maskeringstejp också :D

Det går att nåla i PUL, om du ser till att nåla i sömsmånen. Alltså så att det hamnar utanför själva mönstret (fast det är ju svårt när du ska klippa ut).
Av Enid
Nu har jag inte klippt så mycket i just PUL men i många andra material som är svåra eller omöjliga att nåla i och då har jag lagt på mönstret med tyngder (sax, kopp, tyngre tejphållare eller nästan vad som helst kan få agera tyngder) och ritat med krita runt sömsmånen (du kan ju rita med vanlig tuschpenna på laminatsidan). Sen tar jag bort mönstret och klipper ut alla bitarna, funkar bra tycker jag.
Användarens profilbild
Av 4ungar
liten prick från ett limstift funkar bra :wink:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag tejpade med maskeringstejp & det gick bra! :) Tack för alla andra tips :)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?