Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Albert behöver sandlådebyxor så jag tänkte sy lite jeans till honom. Första paret är klara, men jag är inte riktigt nöjd. De blir så puffiga framtill. Blir det alltid så om man syr muddmodell (alltså mudd/resår i midjan och ingen gylf) eller kan jag göra om mönstret på något vis?
:help:
Av johannah
Jag sydde också ett par jeans precis och råkade ut för samma sak. Jätte puffiga framtill. Nu har jag sprättat och sytt om dem ett antal gånger, men problemet kvarstår. Jag har framförallt tagit in i grenen och det verkar bli lite bättre. Det kanske hade blivit bättre om man hade gjort framstycket något smalare än bakstycket? Eller inte tänjt så mycket på mudden i mitten av byxan?

Jag har ändå jämfört med dotterns Nova star jeans hela tiden. (Men de är faktiskt lite puffiga framtill.)

Hej förresten! :hello: Mitt första inlägg... :D
Användarens profilbild
Av Mammut
Jag har oxå tänkt på det där, för jag tänkte sy muddbyxor i icke-elastiskt tyg till stora tjejen, och det blir ännu puffigare framtill om man inte har blöja, tycker jag.
Hon har ett bar byxor utan gylf och då är det enart mudd bak. Så jag tänker mig att man gör framdelen ganska tajt, eller precis som det ska se ut när de sitter på, och gör även framstycket högre än bak, o sen syr mnan fast mudd på bakdelen och "skarvar" med framstycket i sidsömmen.
Plättlätt! :tumup: :Hahaa:
Det är ju toppen om ni testar nu så jag vet om det är värt att försöka! :wink: ...om det gicka att förstå hur jag menar??
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag får nog ta in nästa par ännu mer. Och kanske utgå från stl 100 istället för 90 som jag gjorde nu. Det är nog troligt att mitt 90-mönster är blöjanpassat :roll: Ja, ja. Albert älskar dem iaf. Han grinade i en kvart när han var tvungen att ta av sig dem när han skulle gå och lägga sig :lol:
Användarens profilbild
Av Elina
De jag har sytt har inte blivit så, men så har jag gjort de ganska tajta över magen, men höga i grenen där bak. Har gjort både till 7 åringen och 4 åringen, båda älskar sina. Jag tog muddbyxe-mönstret rakt av :D

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?