Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
blev återigen sugen på att sy en sele nu när jag såg FADAs snyggesele, men jag kan inte bestämma mig....kommer jag verkligen använda den? jag är så rädd att spännena ska smälla av? Varför? ja det vet jag itne, det är bara så det känns, som de itne är tillräckligt stabilt med ryggsäckspännen....nån som vet vad de är testade för att hålla för?
Jag vbill ju inte sy en sele som jag inte änvänder och jag kan ju inte sälja en sele jag itne änvänder för att jag är rädd att den inte håller?
Användarens profilbild
Av Madde
Beror lite på vad för sele du ska sy, men om du syr en ergo-liknande sele så kan du ha metal-spännen på axelbanden. Sen så brukar det finnas breda spännen på t ex skidbyxor och termobyxor... Men även om spännet i midjan skulle gå upp så dunsar inte bebisen ner i golvet, eftersom man drar åt ganska hårt med axelremmarna!

Och jag vet att spännena kan gå sönder, för jag var med om det för ett tag sen... :? Men då hade jag tagit spännen från en gammal väska... :roll: Så hade jag tänkt lite längre än vad näsan räckte så hade det kanske inte behövt hända! (Allt gick bra! Det var ena plastspännet i axelbandet som sprack) På min nya sele (den som jag håller på att planera i huvudet än så länge) ska jag ha metalspännen och ett brett plastspänne som kommer från ett par nya termobyxor! Finns inga breda spännen att få tag på här i stan...
Användarens profilbild
Av Ezereht
Om du syr en fyrkantsjal så behöver du inga spännen alls, och den är ju rätt lik en sele.
Av luxia
Man kanske inte ska ha för klena spännen, utan några som ska tåla en del. Jag bär ju uppåt 20 kg (även om 15 kg är vanligare) i min vandringsryggsäck, så det finns ju grejer som håller.

Dock är det ju inte så vanligt att man har klickspännen på axelbanden på en vandringsryggsäck.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag har ju använt haglöfs spännen till min sele. Om du är orolig för att det skall gå sönder så ha inga spännen på axelremmarna utan bar i midjan. Sömmar kan ju också gå upp.
Användarens profilbild
Av Anna
Madde skrev: Finns inga breda spännen att få tag på här i stan...
Om du vill kan du få köpa brett spänne av mig. Jag har en ny förlängare till ergo classic över tror jag och de är ju till för att hålla ihop just hörtavbäraren på en sele. Låter lite dyrt att köpa nya termobyxor och slakta för ett spänne.
Användarens profilbild
Av amöba
Ni som syr selar - har ni kollat vad Knapp-Karlsson i Gbg har i spännesväg? Det har hänt mer än en gång att man har häpnat över deras sortiment :)
Av luxia
amöba skrev:Ni som syr selar - har ni kollat vad Knapp-Karlsson i Gbg har i spännesväg? Det har hänt mer än en gång att man har häpnat över deras sortiment :)
Jo, jag vill minnas att de har alla spännen man kan tänkas behöva. Har kollat där någon gång efter just sånt, men jag minns inte till vad.
Användarens profilbild
Av Panakeia
fr¨åga i sybehörsbutikerna om termospännen el. ryggsäckspännen. här i alingsås har vi tre sybutiker och alla tre har sånna spännen om man frågar, men ingen av den har dem framme....

ja, jag vet inte jag..ö..

får väl se om det blir nån sele, att använda beg. spännen hade jag slagit ur hågen redan innan men jag vet inte....

En ABC som jag knyter vanligt harj ag ju redan...

Vi får väl se....
t
tavk för era kommentarer iaf...!
Användarens profilbild
Av Madde
Anna skrev:
Madde skrev: Finns inga breda spännen att få tag på här i stan...
Om du vill kan du få köpa brett spänne av mig. Jag har en ny förlängare till ergo classic över tror jag och de är ju till för att hålla ihop just hörtavbäraren på en sele. Låter lite dyrt att köpa nya termobyxor och slakta för ett spänne.
Tack! Men det behövs inte... Byxorna finns redan hos oss och de går att använda utan spännet...
fr¨åga i sybehörsbutikerna om termospännen el. ryggsäckspännen. här i alingsås har vi tre sybutiker och alla tre har sånna spännen om man frågar, men ingen av den har dem framme....
Finns inte hos oss... Jag har trakasserat alla 2 syaffärer och liknande som finns här och de har bara de vanliga smala!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?