Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
Så har då kanintyget äntligen kommit till användning. Mönstret är egen design, men nu har jag gjort långa ärmar och på framstycket sitter det två tryckknappar. Den är lite stor, men eftersom det inte riktigt är säsong för just precis den här modellen nu, är tanken att den ska passa till hösten också.

Bilderna blev ju inte så fantastiskt bra, men kombinerade ger de en skaplig bild av alstret (notera förresten boken som Loppan bläddrar i :D):

BildBild

För övrigt har jag köpt en tång att trycka i taggtryckknappar med från Bibbis textil. Varför har jag inte haft en sån förut??? Precision, ingen kraft att tala om och det känns som att risken för sneda knappar som drar sönder tyget när man försöker få bort dem är i princip eliminerad! Supernöjd med mitt inköp är jag!
Användarens profilbild
Av sirisirius
Fin! Smart design. :tumsup:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jättefin!!!
En sån där tång vill jag också ha. Vad kostade den? Funkar den till olika märken eller måste man köpa samma knappar? Tell me everything!!!
Av Nettan
Jätteznygg den modellen du gjort.
Zå fin nu och tänk då när den blir ivuxen, perfekt med lång användningztid.
Användarens profilbild
Av Hello
Knyttet & K skrev:Jättefin!!!
En sån där tång vill jag också ha. Vad kostade den? Funkar den till olika märken eller måste man köpa samma knappar? Tell me everything!!!
Tången kostade 49 :- hos Bibbis textil Hon har knapparna till bra pris också, men det minns jag inte i huvudet. Jag har inte hunnit testa om den passar till andra märken, men det stod inget speciellt märke på knapparna, så måste jag ha samma blir det klurigt ;) JAg tycker fästena ser lika ut som på de knapparna jag senast köpte i tygaffären. Jag kan inte svära på det, men jag skulle tro att jag kan använda den till dem också. Florin har köpt en likadan - hon kanske har hunnit prova mera?
Användarens profilbild
Av florin
Jo, jag har en likadan tång och den är perrans! Å så är ju knapparna så billiga! Å den har fungerat med alla knappar jag hunnit prova. Tex de från slöjddetaljer, prym och extra knapparna man ibland får med när man köper barnkläder.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ursäkta att jag kapar din tråd lite nu Hello, men det är alltså den billiga tången, inte Prymtången. Hon hade ju billig tråd också, overlocktråden kostar ju nästan hälften av vad man betalar i butik. Är den bra?
Något annat hon är billig på som man borde beställa?
Användarens profilbild
Av binaem
Snyggt jobbat! :tumsup:
Och den där tången är ovärderlig!
Användarens profilbild
Av Hello
Knyttet & K skrev:Ursäkta att jag kapar din tråd lite nu Hello, men det är alltså den billiga tången, inte Prymtången. Hon hade ju billig tråd också, overlocktråden kostar ju nästan hälften av vad man betalar i butik. Är den bra?
Något annat hon är billig på som man borde beställa?
Det är helt ok med trådkapning :D

Ja, det är den billiga tången! Hon är billig och bra på allt, så man ska beställa från henne :) Overlocktråden är för det första 5000yards, vilket gör att det är större spolar än de som oftast är på 3000 m. Och för det andra så är det riktigt sytråd, så sömmarna blir ju jättestarka. Och hon är superbillig på samma tråd i mindre spolar. Minns inte nu hur mycket det var på dem, men jag köper ofta fyra såna även till overlocken - de stora konerna är ju typ en livsförbrukning, även för mig som syr ganska mycket. Men jag har konerna i svart, vitt, marinblått och en ganska mörk grå som passar till det mesta.

Och för att svara på silent_angels fråga så är det bara att mejla. Sen får du en faktura på mejlen och när den är betald har du grejerna dagen efter. Hon är supersnabb och fantastisk att ha att göra med!
Användarens profilbild
Av Hello
Tack för alla snälla svar! Jag är jättenöjd och tror den kommer sitta jättebra när hon växer i den lite mer. Nu är den lite stor i halsringningen...
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?