Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag hade ungefär en likadan maskin förut men den brann, så fick jag en till likadan men om möjligt ännu äldre. Jag har inte sytt på väldigt många år (bara gardiner hos mamma eller så har jag lånat nån maskin ibland) men den har stått i köket och jag har bara inte tagit mig för att ta fram den.

Bild

Men så fick jag låna en overlock + en vanlig maskin av grannen på obestämd framtid :vågen:

Bild

Bild

Har lånat Sy till barnen - Elsebeth Gynther och testsytt ett par byxor till Linus men tyget räckte inte till 2 hela ben så jag fick skarva lite (jag gillar varken ljusblått eller mintgrönt men satte på en brun mudd och så blev dom helt ok!) Mudden behöver justeras annars tror jag att jag fick dom som jag ville. Det är så roligt att sy igen!! :D

Bild
Användarens profilbild
Av brunetten
Härligt att kunna få låna sådana maskiner :D . En sådan granne skulle jag vilja ha. Fina byxor blev det också.
Användarens profilbild
Av Hello
brunetten skrev:Härligt att kunna få låna sådana maskiner :D . En sådan granne skulle jag vilja ha. Fina byxor blev det också.
:iagree:

Och så gillar jag namnet på symaskinen "Virtuosa" :D Inte konstigt det blir bra då´ra!
Användarens profilbild
Av linafelicia
Så härligt.
Det ser ut att skilja några år på maskinerna :lol:
Inser du vad du gett dig in på? Vet du inte att overlockmaskiner är starkt beroendeframkallande.... :twisted:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Åh, en sådan gammal bernina har min mamma. Jag sydde på den för bara några månader sedan och den gick som smort. Men tung är den! :lol:

Låter som en riktigt trevlig granne som lånar ut maskiner sådär på obestämd tid. :D

Smart att skarva så där! :tumsup:
Användarens profilbild
Av sirisirius
ZaZi skrev:Åh, en sådan gammal bernina har min mamma. Jag sydde på den för bara några månader sedan och den gick som smort. Men tung är den! :lol:
Min mamma med! :D Den är stabil! :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
ZaZi skrev:Åh, en sådan gammal bernina har min mamma. Jag sydde på den för bara några månader sedan och den gick som smort. Men tung är den! :lol:

Låter som en riktigt trevlig granne som lånar ut maskiner sådär på obestämd tid. :D

Smart att skarva så där! :tumsup:
Ja den väger ju bly!!

Ja min granne är väldigt bra...hon brukar även se till att jag får i mig frukost o lunch varje dag, mycket lax o bönsallader o annat "bra", middag dom barnlediga veckorna och så tvingar vi varann att gå ut och promenera.
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag har oxå en gammal Bernina och den här ser faktiskt modernare ut än min! :hide: :wink: Min är i alla fall toppen! :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
linafelicia skrev:Så härligt.
Det ser ut att skilja några år på maskinerna :lol:
Inser du vad du gett dig in på? Vet du inte att overlockmaskiner är starkt beroendeframkallande.... :twisted:
Jag har lite dålig fantasi bara så det är nog ingen fara...har ingen aning alls om vad jag ska sy :roll: Men roligt är det :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Den översata maskinen ser ut som min, fast lite mer teknisk :lol:
Användarens profilbild
Av Bina
Perfekt och vad kul att kunna sy lite :vågen:

min vanliga maskin gick sönder och att uppbringa reservdel verkar vara omöjligt trots känt märke... overlocken behöver servas/justeras inställningarna på och utan vanlig maskin har jag ingen nytta av overlocken... så jag lånade en 70-talare ... och den har mystiskt bara slutat fungera där den stod i sin väska :hmm: Fungerade när jag sydde sist och nu är den DÖD. :purskis:
Av MammaTess
Oh en sån gammal har jag här på jobbet*ler*
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?