Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
Tänkte sy ett par muddjeans till snart-2åringen och eftersom han gillar fickor så hade jag tänkt försöka mig på det.

Vila är för- och nackdelarna med utanpå-fickor och fickor som är insydda? Snyggast, mest praktiskt, svårast att sy (för en nybörjare...)? Något annat jag bör tänka på?

Nu kom jag att tänka på att utanpå-fickor ger möjlighet att använda ett helt annat tyg=effekt, men annars då?
Av Emmiez
tass :)
Användarens profilbild
Av melon
Du kan ju ha ett annat tyg på innertyget på fickan även om du syr insydda fickor :wink:

De är kluriga på olika sätt, utanpåfickan ska vikas och nålas och sitta på rätt ställe. Den insydda fickan har flera olika moment - så det tar lite tid men den är i sig inte tektiskt svår, tycker jag...
Användarens profilbild
Av Sanfora
melon skrev:Du kan ju ha ett annat tyg på innertyget på fickan även om du syr insydda fickor :wink:

De är kluriga på olika sätt, utanpåfickan ska vikas och nålas och sitta på rätt ställe. Den insydda fickan har flera olika moment - så det tar lite tid men den är i sig inte tektiskt svår, tycker jag...
Tänkte ju samma sak just när jag skrivit det - man till och med måste ju nästan ha annat tyg på insydda fickor, men det syns ju ite lika väl ;-)

Ok, jag kanske skulle testa insydda, nu när du säger att det inte är så svårt :D Tack för tips!
Användarens profilbild
Av Sanfora
Hm, det ser ut som utanpå-fickor, men det är det alltså inte? Jag tänker mig insydda som fickor som nästan inte syns, men jag tänker nog lite fel känner jag nu... Om jag syr med söm på benets yttersida och där inlämmar en ficka, som en liten påse, då kommer inte fickan att hamna i bra läge...? *funderar* Eller? hur gör man egentligen med insydd ficka...?
Användarens profilbild
Av melon
sofiutane: Snyggt!!! :D
Sanfora skrev:Hm, det ser ut som utanpå-fickor, men det är det alltså inte? Jag tänker mig insydda som fickor som nästan inte syns, men jag tänker nog lite fel känner jag nu... Om jag syr med söm på benets yttersida och där inlämmar en ficka, som en liten påse, då kommer inte fickan att hamna i bra läge...? *funderar* Eller? hur gör man egentligen med insydd ficka...?
Jo, så kan man ju också göra, det är ju ännu enklare. Men just till byxor brukar det vara svårt att komma åt. Såna "jeans-fickor" som sofiutane sytt brukar vara lättare. Men det kanske bara är jag :wink:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?