Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nettan
Har ju preciz börjat att zy lite, zizt det hände var i zlöjden i zkolan för mååååååååånga år zedan.

Det kommer lite frågor efterhand, många (ja näztan alla faktizkt) hittar man zvar på här inne. Näztan innan man enz har ett problem hittaz zvaret här inne.

MEN, hur gör ni när ni kantar?
Gör ni egna kantband/znedzlå? Hur gör man egna? Vilket tyg använder man?
Vad för material när man kantar trikå och annat ztretchigt?

Lite tipz och bildet är inte fel :D .
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jag som är glad nybörjare på barnkläderssömnad har hittills kantat med vanligt bomullstyg till en klänning i frotté (blev bra) och med trikå till trikå. Bomullstyget vek och strök jag så att det såg ut som vanligt kantband, trikån vek och nålade jag på samma sätt (invikt, över kanten och invikt - ja, som kantband ser ut, liksom ;-))
Användarens profilbild
Av Fina
jag är slö och köper mina kantband på åhlens men har hittat rätt billiga på någon internetsida... Skulle vilja ha en kantbandspressarfot men dom är dyyyyra! Till trikå anvnänder jag beroende på vad det är vanligt kantband, muddväv eller trikå. :D
Av Nettan
Tack för zvaren.
Bara att zätta igång och öva på kantband nu 8)
Av Carin Mattila
Jag använder antingen köpta eller egengjorda kantband. Har köpt en "snedslåvikare" som man använder för att forma remsan tillsammans med strykjärnet. Remsan klipper jag på snedden av trådriktningen för att den ska vara så elastisk som möjligt. Hoppas du förstod :?
/Carin
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?