Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
OK. Nu ska de ut. Varenda en. :hopmad:

Finns det stora kvalitetsskillnader på knappnålar? Behöver veta inför mitt nära förestående nyinköp. ;)
Användarens profilbild
Av Hello
Åh, vad jag är nyfiken på vad du får för svar! Jag köpte nya på Syfestivalen av känt märke (minns inte vilket, dock) och de var ju om möjligt ännu sämre än de jag hade!!
Av surftrollet
melon skrev:Absolut! De gamla jag ärvt håller jag i hårt! 8)
:hellu:
Av Enid
Jag tycker absolut det är skillnad på nålar och nålar (både knapp- och synålar). Har dock inga konkreta tips att komma med eftersom jag har kvar och fortfarande använder nålarna vi fick behålla från skrädderiutbildningen och de har jag inga förpackningar till.

Något man ska akta sig för är noname-nålar och små sykitt-nålar, de är ofta inte härdade och blir snabbt böjda och slöa. Ibland är de feltillverkade och kan tom skada tyget.
Användarens profilbild
Av melon
esarina skrev:
Är jag knasig? :roll: :P
Av surftrollet
melon skrev:
esarina skrev:
Nej, men jag kan inte leta efter dina ärvda. ;)

En del av mina egna är faktiskt jättebra med. Det är bara det att jag inte orkar rensa ut dem eftersom det är så jobbigt att slänga nålar så att ingen riskerar att skada sig på dem.
Användarens profilbild
Av melon
esarina skrev:
melon skrev:
esarina skrev:

En del av mina egna är faktiskt jättebra med. Det är bara det att jag inte orkar rensa ut dem eftersom det är så jobbigt att slänga nålar så att ingen riskerar att skada sig på dem.
Lägg dem i en liten glasburk, tex barnmatsburk. Om du är bekväm som jag så har du den jämte nåldynan och varje gång du hittar en knäpp-nål slänger du i den i burken. Svär gärna lite också, det blir roligare då. :hellu:

Sen köper du nya och tipset om var du hittar dem väntar jag också på, det var därför jag skrev nåt i denna tråden från början. Mina fina ärvda är nämligen inte lika många längre. Konstigt, att knappnålar kan försvinna...?
Av surftrollet
melon skrev:
esarina skrev:
melon skrev:
esarina skrev:

Lägg dem i en liten glasburk, tex barnmatsburk. Om du är bekväm som jag så har du den jämte nåldynan och varje gång du hittar en knäpp-nål slänger du i den i burken. Svär gärna lite också, det blir roligare då. :hellu:

Sen köper du nya och tipset om var du hittar dem väntar jag också på, det var därför jag skrev nåt i denna tråden från början. Mina fina ärvda är nämligen inte lika många längre. Konstigt, att knappnålar kan försvinna...?
Aha, jag kanske ska leta efter dina ärvda...? :)

:notes: barnmatsburk på sybordet

O ja, jag svär: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=91937
Användarens profilbild
Av sirisirius
oooooh jaaaa! jag har några gammla och dem glider ju som smör genom tyget och känns så mycket bättre än ikea nålarna som blir som bananer så fort man tittar på dem!
Användarens profilbild
Av 4ungar
stoff o stil köp inte dom för dom är aldeles mjuka o böjer sig lätt när man ska nåla :hopmad:

inga bra tips tyvärr :wink:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Kosmos skrev:Jag köper nya till jobbet, de där i en blå stor burk 8) Tycker de är bra, men vad de heter :hmm:
Dom gillar jag också men vet inte heller vad dom heter.
De senaste åren har jag snålat och köpt billigare nålar på jobbet och dom har varit mycket sämre.
Hemma har jag dessutom nålar med olika tjocklek (pedant som jag är har jag dom i olika nåldynor :lol: :roll: ) om jag minns rätt köpte vi dom från Bergman-Johansson när jag gick min textillärarutbildning men då var det nog ett halvt kilo / ask så vi var några som delade.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag har köpt...vet inte vart, men finns lite överallt, med stora huvuden i glansiga fina färger fyrkantig genomskilnig plstburk...de e sduperbra - långa å fina och lätta att se när man tappar...
Av surftrollet
Kosmos skrev:Jag köper nya till jobbet, de där i en blå stor burk 8) Tycker de är bra, men vad de heter :hmm:
I nån vanlig butik...? Kan jag gå och leta efter en blå burk bara?
Panakeia skrev:jag har köpt...vet inte vart, men finns lite överallt, med stora huvuden i glansiga fina färger fyrkantig genomskilnig plstburk...de e sduperbra - långa å fina och lätta att se när man tappar...
:notes:

Det låter osm jag får ta en sväng och se efter vad som finns...
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag gillar Hemline´s nålar. Dock vill jag ha utan glashuvud. 8)
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?