Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Är era husqvarna-maskiner också dåliga på att mata?? Jag har en vanlig från 2004, inte en superdyr men inte den enklaste heller och den suger verkligen när det gäller matningen. Syns mest på lakansväv. Det är som att den inte får något grepp, sömmen blir ojämn, oftast alldeles för tät. :evil:
Och nu bara går det inte att sy på ett kantband. :evil: :evil:

Och vilken maskin borde jag byta upp mig till föressten? Den dagen jag kastar ut den jag har från balkongen menar jag. :wink:
Användarens profilbild
Av Fina
Ok, jag är nog lite trött. :oops: Glöm dom arga smileysarna i inlägget ovan, nålen var krokig. Konstigt att det inte går. :roll:
Men den är fortfarande dålig på att mata.
Av FiaLisa
Min Husqvarna är inte dålig på att mata. Har du gjort rent den?
Användarens profilbild
Av Fina
inte nyligen, men det brukar oftast inte vara det som är problemet. Fast det hjälper ju inte till att den är dammig så det ska jag nog göra!
Användarens profilbild
Av Hello
Åh, jag älskar mina Husqvarnor! Aldrig några som helst problem med nånting (förutom om nålen är krokig... ;) ) starka motorer och snygga sömmar. Du måste fått ett måndagsexemplar :( Tråkigt!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har ingen husqvarna utan en Janome från 2005. Jag glömmer visst alltid bort att den är känslig för damm så nån gång i kvartalet vill jag slänga ut den genom fönstret. :roll: Och efter att ha skruvat på varenda jäkla ratt som finns och meckat med undertråden och bankat lite på den kommer jag på att den kanske behöver en rejäl rengöring. Och efter att jag dammsugit och fixat lite är den som ny och stygnen blir jämna och fina. :lol:
Användarens profilbild
Av glis
Jag har en Husqvarna som var ganska cool när den var ny -93. Jag hade inne den för reparation och fick tillbaka den med en lapp att den var dammig... :hide:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Josefina skrev:Är era husqvarna-maskiner också dåliga på att mata?? Jag har en vanlig från 2004, inte en superdyr men inte den enklaste heller och den suger verkligen när det gäller matningen. Syns mest på lakansväv. Det är som att den inte får något grepp, sömmen blir ojämn, oftast alldeles för tät. :evil:
Och nu bara går det inte att sy på ett kantband. :evil: :evil:

Och vilken maskin borde jag byta upp mig till föressten? Den dagen jag kastar ut den jag har från balkongen menar jag. :wink:
Jag har upplevt precis det du skiver med Husqvarna. Jag avskyr dom verkligen. :oops:
Jag tycker inte att jag hittat en som syr bra hittills utan det blir små korta och ojämna stygn. På jobbet har jag äntligen bytt ut alla Husqvarna mot Pfaff som är min personliga favorit men jag har hört mycket bra om Janome på sistone.
Användarens profilbild
Av aha
Jag gillar inte heller husqvarna nåt vidare, i alla fall inte nyare...
Min gamla gröna gillar jag men den nyare jag hade tyckte jag också matade dåligt - riktigt dåligt ibland och det var inte ludd som gjorde det.

Jag köper (förmodligen) aldrig mer en husqvarna. Jag gillar overlocken jag har från Janome och har hört mycket gott om deras vanliga symaskiner också så det är troligt att det blir en sån.
Användarens profilbild
Av florin
Jag har ju verkligen inte gillat min husqvarna alls just av denna anledning. Å jag har en nyare av de dyrare varianterna...
Jag gjorde rent den och nu syr den MYCKET bättre. Kantbanden går som en dans igen :lol:
Å så kan det ju vara så att maskinen är i behov av en service, det brukar göra enorm skillnad.
Användarens profilbild
Av Fina
linafelicia skrev:
Jag har upplevt precis det du skiver med Husqvarna. Jag avskyr dom verkligen. :oops:
Jag tycker inte att jag hittat en som syr bra hittills utan det blir små korta och ojämna stygn. På jobbet har jag äntligen bytt ut alla Husqvarna mot Pfaff som är min personliga favorit men jag har hört mycket bra om Janome på sistone.
Nyfiken, var jobbar du?
Användarens profilbild
Av teres
Har en gammal huskvarna, (modellen kom 1957 men den är köpt senare) som är jättekänslig för smuts, så fort den blivit för dammig i så tjorvar den, då är enda att göra att öppna upp, städa och olja, så går den som en smäck igen. Min nyare maskin, nu ungefär 8 år gammal fick jag byta något på matningen förra året, för det var utslitet.......(var inte dyrt, servicen gick i stort sett på samma kostnad).
Användarens profilbild
Av Fina
Jag ska städa min maskin, det borde ju hjälpa en del i alla fall. Det jag tycker är lite trist (fast det kanske är bra?) är att den ska vara själv-oljad eller hur man nu säger. Alltså, det går inte att olja den själv och jag undrar om det inte hade varit bättre om man även kunde göra sånt. Och en service är det säkert dags för men just ni vill jag lägga pengar på annat. typ tyg :roll: ...
Av FiaLisa
Jag hade problem en gång för att maskinen inte ville sy alls. Jag lämnade in den (på garantin) och fick en syrlig kommentar av kvinnan i butiken när jag hämtade den om att jag borde skriva isär och damma ur maskinen lite oftare. Det är bara det att det finns inte en enda instruktion i manualen om hur man skruvar isär den. Man ska göra rent i spolhuset men det var inte det hon syftade på. Då blev jag :evil:.
Användarens profilbild
Av teres
På de flesta maskiner gäller inte garantin om du skruvat upp den, så det var ju inte världens bästa råd! Eller också ville hon slippa fixa den....

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?