Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Ja, den här gången är det inte bärsjal det gäller dock. Ska på bröllop på onsdag och behöver sticka/virka en sjal. Jag har köpt ett garn till det men jag vet inte om man ska göra en trekantssjal eller en rektangulär sjal. Vad tycker ni passar bäst om man ska gå på bröllop och är det någon som vet var man kan se hur man gör kärleksknutar? Om ni har något fint tips som man kan använda drops salsa garn till så säg till.

Bild
Användarens profilbild
Av Monia
Just det garnet satt jag och beundrade i eftermiddags :loving:

Men stickningen kan jag inte hjälpa dig med tyvärr, sjalen på mönstret är väääääldigt fin :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
thanisa skrev:Jag funderar på denna sjalen,

http://garnstudio.se/lang/se/visoppskri ... 5&&lang=se

men jag har inte stickor i st 20 hemma så det får jag köpa imorgon bitti. Upp till storlek 10 har jag de flesta och de skulle vara 10 men just till denna sjalen nr 20.
Jag skulle ha sagt att jag tycker du skulle sticka en fyrkantig och inte trekant för det tycker jag är "tjusigare". Men det här mönstret var ju inte så "hög" trekant, så det blir nog också fint.

Jag har hört att så grova stickor kan vara sviindyra, så jag har en kompis som köpte rundstav istället :D. Som ett budgettips i all välmening.
Användarens profilbild
Av thanisa
Tack för tipset om rundstav, även om vi har det i källaren så tror jag att jag köper ett par stickor imorgon. Håller just nu på att ändra mönstret lite grann i huvudet och jag tror jag gör en fyrkantig sjal men med den typen av hålmönster dock. Känns som om den kan gå ganska snabbt att sticka då man för en 40 cm bred sjal bara behöver ha 20 maskor. Så nu ska jag se hur stor man kan tänkas vilja ha också.
Användarens profilbild
Av Hello
thanisa skrev:Tack för tipset om rundstav, även om vi har det i källaren så tror jag att jag köper ett par stickor imorgon. Håller just nu på att ändra mönstret lite grann i huvudet och jag tror jag gör en fyrkantig sjal men med den typen av hålmönster dock. Känns som om den kan gå ganska snabbt att sticka då man för en 40 cm bred sjal bara behöver ha 20 maskor. Så nu ska jag se hur stor man kan tänkas vilja ha också.
Det lät som en bra idé tycker jag! Det bästa av två världar, liksom!

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?