Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marine78
Japp, jag frågade ju för lite sedan vad jag skulle hitta på utav den här gamla Smurfgardinen som tillhört min man när han var liten:

Bild

Till gardinen fanns också en matchande lampskärm (alltså sådan där i tyg som man trär över en metallställning). Det visade sig vara ganska mycket (elelr mcyekt och mycket, det räckte i alla fall till ett litet kuddfodral) tyg även i den när jag fick sprätta, sprätta och sprätta och inte var tyget så himla medfaret heller. Så här är resultatet av en lampskärm och två gardinlängder om 0,7 x 1,5 meter vardera:

Bild
Två stycken kuddfodral i vanlig storlek och ett till babykudde till spjälsäng.

Bild
Kul detalj ;-)

Bild
Ett litet kuddfodral till babykudde.

Bild
Och så till sist ett liiiitet kuddfodral i ett format som inte passar de minsta kuddarna man har till vagn/vagga så där får jag fixa en egenhändigt sydd kudde också. Tänkte att det kan vara bra o ha som resekudde (eller sparas till senare tillfälle...jag lever på hoppet ;-) )

Och vet ni vad? Det finns tyg kvar ännu och vad det skall bli utav det får ni förhoppningsvis se redan imorgon.
Senast redigerad av Marine78 den sön apr 27, 2008 13:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jättefint!
Av Marine78
Tack!
Nu kan jag komplettera med lite bilder...

Bild

Bild

Bild

Fårtyget återanvända jag från den första MTn. Jo den kändes så misslyckad så att jag faktiskt kasserade merparten utav delarna. Men fåren sparade jag. Och så kompletterade jag med vad som fanns kvar av Smurfarna och tog ett marinblått ganska nytt lakan som dock inte passar vår dubbelsäng till midje- och axelband. Vadderade dennna gången med fleece eftersom någon påpekade att bordsduk ju faktiskt krymper ganska rejält och tovar ihop sig om den tvättas. Och en MT lär ju behöva tvättas. Jag är jättenöjd med själva bär/sittytan fast den behöver kanske vara en aning bredare och några cm högre. Bredden blev ju smalare eftersom jag inte orkade sprätta utan klippte för att få bort fårtyget. Nu har i alla fall axelband och midjebälte rätt bredd - 10 cm. Men fasiken så sur jag är - jag får inte till banden. De snor sig liksom om sin egen axel. Eftersom MTn jag hade hemma (som nu är såld) hade banden klippta på skrådden tänkte jag att då gör väl jag likadant - det gör ju att tyget inte blir så stumt - men jag får bara inte till det schysst. Hur gör ni som kan det här? Klipper ni på skrådden eller är det strunt samma? Jag skall prova att göra mig en MT till av lite stummare tyg - sedan ger jag upp och lämnar MT makeriet till er som verkligen kan det hela och köper mig en i stället ;-)
Användarens profilbild
Av Squig
Jag klipper allt i trådrikningen.
Av Marine78
Tack för er svar - då skall jag också göra så med axel-och midjeband nästa gångså slipper jag kanske svära & vara missnöjd ;-)

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?