Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
När jag rotade igenom mina tyglådor på jakt efter bytesobjekt blev jag nyfiken på vad ni andra absolut inte skulle byta bort.
Vilka är era favorittyger?

Här är mina:
Först ut ett underbart tyg från Marimekko. Det är eg min mammas och ibland andas hon om att hon vill ha tillbaka det för att ha det som gardin. Men det kommer hon inte att få! Däremot ska hon få ge mig en längd till så
j a g kan ha det som gardin :lol:
Bild
Ytterligare ett tyg från Marimekko som jag är lite extra förtjust i:
Bild

Mitt allra finaste barntyg. Jag har lite såna där populära landskapstyger också, men det här 90-tals tyget slår dem med hästlängder :love:
Bild

Finaste retrotyget. En frotté. Jag ska sätta saxen i det i helgen, det känns nervöst...
Bild

Och så ett bomullstyg jag hittade i mammas gamla lådor. Jag gillar det jättemycket. Jag hoppas att det räcker till en kjol eller klänning till mig själv.
Bild
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:Jag har många tyger som jag förmodligen aldrig skulel byta bort men detta är det finaste jag har och som jag troligtvis aldrig kommer att kunna klippa i.

Bild
Ja, det är jättefint. Jag har det i blått.
Användarens profilbild
Av He.ma
Det första marimekko tyget du visade Knyttet K köpte jag på Myrorna förra veckan (drygt 2meter) för 50kr :urule: tänkte göra tavlor av den :wink: men min mamma tjatar om att hon :shock: vill ha den men den är MIN BARA MIN!!!!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
He.ma skrev:Det första marimekko tyget du visade Knyttet K köpte jag på Myrorna förra veckan (drygt 2meter) för 50kr :urule: tänkte göra tavlor av den :wink: men min mamma tjatar om att hon :shock: vill ha den men den är MIN BARA MIN!!!!
Fattar du hur avundsjuk jag blir nu. Jag har bara hittat det en gång. I rött, på en snordyr antikaffär :hopmad: Vill du tjäna pengar köper jag det gärna av dig för flera gånger mer än du betalat...
Användarens profilbild
Av He.ma
Sorry det är inte till salu :wink: det är ju inte var dag man hittar Marimekkotyg på myrorna :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
He.ma skrev:Sorry det är inte till salu :wink: det är ju inte var dag man hittar Marimekkotyg på myrorna :lol:
Det hade jag inte trott heller. Men det var ju värt ett försök :lol:
Användarens profilbild
Av AnKa
Knyttet & K skrev:
He.ma skrev:Det första marimekko tyget du visade Knyttet K köpte jag på Myrorna förra veckan (drygt 2meter) för 50kr :urule: tänkte göra tavlor av den :wink: men min mamma tjatar om att hon :shock: vill ha den men den är MIN BARA MIN!!!!
Fattar du hur avundsjuk jag blir nu. Jag har bara hittat det en gång. I rött, på en snordyr antikaffär :hopmad: Vill du tjäna pengar köper jag det gärna av dig för flera gånger mer än du betalat...
Jag är också grymt avundsjuk :ill: Att hitta ett så fint Marimekkotyg på myrorna för 50 spänn är min våta dröm :oops: Det händer bara inte.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag är lite kär i mina trädlängder... :heart:

Bild

Stammarna är i verkligheten mörkt lila = mycket fint!

Just nu har vi en som draperi för ytterdörren och de två övriga (en något defekt) ligger ihopvikta i ett skåp och en flyttade till Hellen(?) i höstas. Tro vad som hänt med den? :roll:
Användarens profilbild
Av AnKa
CrazyMagpie skrev:Jag är lite kär i mina trädlängder... :heart:

Bild

Just nu har vi en som draperi för ytterdörren och de två övriga (en något defekt) ligger ihopvikta i ett skåp och en flyttade till Hellen(?) i höstas. Tro vad som hänt med den? :roll:
Jag är också kär :love: nu.
Om ett av de som ligger nerpackade skulle kunna tänkas flytta så kan du väl säja till, snälla.
Användarens profilbild
Av linafelicia

Bild

Åhh, jag älskar verkligen det tyget. Har det som gardin i vardagsrummet men jag har en längd för lite så jag är JÄTTEINTRESSERAD om du kan övertalas till att sälja en av dom...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Sorry girls... de trädlängder jag har kvar stannar här... 8) :wink:

Planen är att de ska få komma fram ur gömmorna och pryda vårt hem när vi börjat få lite fason på det! :D (vi och förra ägarna har visst inte riiiiktigt samma smak... :roll: )
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Nolina skrev:
CrazyMagpie skrev:Sorry girls... de trädlängder jag har kvar stannar här... 8) :wink:

Planen är att de ska få komma fram ur gömmorna och pryda vårt hem när vi börjat få lite fason på det! :D (vi och förra ägarna har visst inte riiiiktigt samma smak... :roll: )
Du borde dela med dig av några bilder på hemmet tilll oss huslösa :D
Vill du se de trista/fula/jobbiga sidorna av att bo i halrisig kåk ute på vichan (=så att det känns skönt att bo i lght) eller vill du se de fina/vackra/idylliska sidorna? :wink: Det finns både och... :lol:

(bara PMa mailadress så kommer bildbomben... 8) )
Av MammaTess

Bild

Whow..tänk att ha det tyget till en tavla :heart:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?