Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siena
Om jag ska sy en ringsjal själv måste jag få reda lite mer info om alla dessa ringalternativ.

Vad är det för skillnad mellan nylon- och metallringar? Vad avgör vilken typ man använder? För- och nackdelar med de olika sorterna?

Och vilken storlek ska man välja? Vad avgör vilken storlek man bör ta?

Hurdant tyg ska man ha för bästa avlastning?

Hilfe! :help: Hjälp!
Användarens profilbild
Av Zai
Tass...
Användarens profilbild
Av AnKa
Aluminium eller plast fungerar precis lika bra det är bara en smaksak och möjligen att plast kan vara bättre till en bad/bastusjal men aluminium blir inte speciellt varmt i bastun och rostar inte så det går bra även där.

Vilken storlek man väljer beror på vilket tyg man syr i. Ju kraftigare tyg destå större ringar. Jag använder nästan bara strl L faktiskt. Tycker att de funkar bra till de flesta tyger. Skulle jag sy i siden skulle jag nog välja mindre och små ringar i en docksjal. Men min favorit är stora aluringar :D

Bäst avlastning får man, tycker jag, i ett tyg med diagonalstretch men även tynnare tyger tycker jag gör sig bra i ringsjal då de ofta blir väldigt sköna över axeln.
Användarens profilbild
Av Siena
Tack så jättemycket för ditt utförliga och snabba svar!
Användarens profilbild
Av jag71
Jag föredrar större ringar, blir det såa tt tyget glider lite grann är det bara att slå en knut eller sno runt svansen så den sitter. Jag har sytt både i lite tjockare tyg och riktigt sliskigt tyg. Tycker ingen blev dålig däremot så avlastar dem olika bra. Jag tycker plastringar är fulare, och klumpigare. Fast om man ska bada med sjalen så är ju mettalringar inte kul då dem kyler och blir ganska varma om man tar den med sig i bastun.
Jag går på vad jag tycker är snyggt när det gäller ringar (eller så blir det som min rosaringsjal som har ränder i alla fäger utom blåt. Hade bara blåringar hemma och jag irritterar mig fortfarande och det är snart tre år sedan jag sydde den.)

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?