Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Att kläderna i Meedom & Meedoms mönsterbok är stora i storlekarna vet vi ju, men hur är det med storleken på mössorna? Det finns ju nån hjälm-aktig med knyt som bara går till 68, tror jag, skulle den passa upp till 80 tror ni?
Användarens profilbild
Av Mammut
Någon som har provat??
Av suv
Jag har sytt trikåmössa i hjälmmodell efter deras mönster - det var i höstas så jag minns inte riktigt hur det var. Men min dotter har litet huvud så jag antog precis som du att också mösstorlekarna skulle vara stora och klippte utan sömsmån - och det skulle jag inte ha gjort! Vid det tillfället var dottern ungefär nio, tio månader. Mössan blev visserligen bra, men lite i minsta laget. Kanske det skulle funka om du syr i ett riktigt elastiskt tyg och tar ut rejäl sömsmån på alla håll och kanter, både upptill och nertill alltså. Du kan ju alltid jämföra mönstret med mönstret till väpnarluvorna som finns i större storlekar.
Hoppas svaret är till någon nytta! Lycka till!
Användarens profilbild
Av teres
Jag sydde den hjälmmössan i ylle som finns i den nya boken, slutade med att dottern fick storlek 62-68 (hon är trettonmånader och ligger på mittlinjen på kurvan), så storlekarna är liiiite :D stora. Om du inte har massa extra tyg, prova på ett slafs tyg först! Större mössor kan de ju alltid växa i, men det kan ju bli lite fel på säsongen.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?