Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eva N
nu tänkte jag kanske premiärbeställa lite trikå från omtalade E-slöjd, men jag måste fråga först:
"Tygerna ligger på ca 85cm uppklippt."
betyder det att trikån bara är 85 cm bred?
Användarens profilbild
Av aha
Japp.
Användarens profilbild
Av Kaja
Stämmer. Jag brukar räkna att det går åt en meter E-slöjd för en tröja upp till storlek 110/116 någonstans.

Dyr materialkostnad...
//Kaja
Användarens profilbild
Av Eva N
oj, ja det var ganska dyrt....
är den så bra att den motiverar det priset?!
för trikå i vanliga tygaffärer brukar väl vara 150 breda? för samma pris
Användarens profilbild
Av Kaja
Alla jag har hört har lovordat E-slöjd, men jag var tveksam till dem eftersom de var så dyra... Senast jag var där så fick jag med mig 20 meter... besvarar det din fråga???

Jo. De är precis så bra som man hoppas på. Jag har testat många sorters trikå, men detta är tjockare än t-shirt-tyg och jag har testat alla varianter av tvätt av det, det skrynklar inte. Jag älskar mitt strykjärn (stryker i princip allt utom underkläder), men E-slöjdsplagg stryker jag faktiskt inte.

Sonen älskar mjuka plagg och vi har testat många olika sorters trikå, men en del drar sig, en del är för slafsiga, en del är för stumma. E-slöjd älskas av hela familjen.

Extra plus är att Eje och Ejvor som driver E-slöjd är supertrevliga. Snälla människor ska man stötta...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Hello
Kaja skrev:Alla jag har hört har lovordat E-slöjd, men jag var tveksam till dem eftersom de var så dyra... Senast jag var där så fick jag med mig 20 meter... besvarar det din fråga???

Jo. De är precis så bra som man hoppas på. Jag har testat många sorters trikå, men detta är tjockare än t-shirt-tyg och jag har testat alla varianter av tvätt av det, det skrynklar inte. Jag älskar mitt strykjärn (stryker i princip allt utom underkläder), men E-slöjdsplagg stryker jag faktiskt inte.

Sonen älskar mjuka plagg och vi har testat många olika sorters trikå, men en del drar sig, en del är för slafsiga, en del är för stumma. E-slöjd älskas av hela familjen.

Extra plus är att Eje och Ejvor som driver E-slöjd är supertrevliga. Snälla människor ska man stötta...

//Kaja
Kan inte göra annat än att hålla med om allt, utom att jag inte har köpt 20 m på ett bräde :)
Användarens profilbild
Av Annika E
Hur tjocka är tygerna? Vikt per m2? Funkar det som sommarkläder? Nån som har bild på nåt ni sytt av det?
Användarens profilbild
Av Eva N
Kaja skrev:Alla jag har hört har lovordat E-slöjd, men jag var tveksam till dem eftersom de var så dyra... Senast jag var där så fick jag med mig 20 meter... besvarar det din fråga???

//Kaja
ok, du har övertygat mig :D
absolut, snälla människor ska man stötta
och hellre ett bra trikåplagg än två inte så bra......
Användarens profilbild
Av Helen
Ett tips är att inte klippa upp det direkt.
Om du lägger ut mönstret över tygtuben så kan du ofta få ut mer om du lägger mönstret "runt" tuben och klipper upp den när du vet var du ska ha mönstret. På så sätt kan en ärm eller något annat gå över mittlinjen.

Gick det att förstå? :lol:

Tyget går att använda som sommarkläder men är kraftigare än vanlig trikå.
Välgjord svensk trikå värd att betala lite mer för, ja.
Användarens profilbild
Av aha
Helen skrev: Gick det att förstå? :lol:
Solklart!
Användarens profilbild
Av Eva N
Helen skrev:Ett tips är att inte klippa upp det direkt.
Om du lägger ut mönstret över tygtuben så kan du ofta få ut mer om du lägger mönstret "runt" tuben och klipper upp den när du vet var du ska ha mönstret. På så sätt kan en ärm eller något annat gå över mittlinjen.

Gick det att förstå? :lol:

Tyget går att använda som sommarkläder men är kraftigare än vanlig trikå.
Välgjord svensk trikå värd att betala lite mer för, ja.
tack för det tipset! det hade jag nog inte tänkt på själv....
Användarens profilbild
Av glis
Gudars skymning vad köpsugen jag blev, och jag har fortfarande inte testat om jag tycker att det är roligt att sy i trikå!
Hur är E-slöjds jämfört med Andersson och Hjalmarsson?

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?