Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
Mitt egendesignade tröjmönster skulle nog passa perfekt till ugglor, trodde jag. Jag hade rätt!

Nu finns mönstret dessutom i v.2.0, så nu sitter den oerhört mycket bättre i halsen! Och så fick det bli ett par röda tights av interlocken i "ugglekollektionen". Den är jättefin! Mjuk och skön och lätt att sy i!
Bild
Bilden ovan visar faktisk version 1.2. Den var också för stor i halsen, men sen sprättade jag upp tvillingsömmen och sydde om raglansömmen (kände mig rätt duktig!) och på livebilden nedan är den perfekt!
Bild
En trevlig detalj som jag kom på och kände mig rätt nöjd med var att sy fast muddvävsrullån med tvillingnålen, där den ena går kant i kant vid vikningen och den andra gör då en stickning 4 mm från kanten.

Tyget passar verkligen bra i den här familjen, eftersom lilla Loppan älskar ugglor! Det har inte gått att få av henne tröjan sedan den blev färdig!

Sus - jag har inte fått allt enfärgat tyg ännu, så din beställning vilar tills jag har allt.
Användarens profilbild
Av Helma
:love: Wow vilken fin tröja. Och jag förstår den lilla loppan :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag gör stora uggleögon, vilken fantastisk tröja!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Den är jättefin!
Användarens profilbild
Av sus
Hello skrev:Sus - jag har inte fått allt enfärgat tyg ännu, så din beställning vilar tills jag har allt.
Det är lungt, jag måste ju hinna mäta mina barn också så det blir rätt storlek :lol:

Och nu ser jag ju att du kan sy också :wink:
(men jag tror min design blir ÄNU snyggare) :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Härliga tröja med en härlig unge i! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Monia
Kanonsnyggt!!! Och vilken härlig modell - både barnet och tröjan :D
Användarens profilbild
Av binaem
snygg och rolig design!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?