Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jobbar för fullt med att få till ett eget mönster på omlottbody och trodde jag hade tänkt rätt - men nu står jag här ändå med en body som inte blir rätt *suck*. Får försöka göra det bästa av det och slutföra ändå! Finns det någon vänlig själ som vill fota och lägga upp bilder på en omlottbody här?! Skulle gärna vilja se omlottbodyn helt framifrån knäppt, med övre omlottdelen "uppfläkt" och sedan helt öppen. Har ju ingan sådan liten längre ;-). Tur att jag valde ett tyg som jag inte retar ihjäl mig på att det blir galet av att testsy i och tur att storleken bara är 62 så det inte går åt så mkt tyg ;-)
Senast redigerad av Marine78 den lör apr 19, 2008 22:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Men vem var det som gjorde en omlottbody? :hmm:
Det låg ju bilder här för inte alls länge sedan, kan det ha varit i tråden om kanintygsalster?
Användarens profilbild
Av Annika80
har ingen bild att bjussa på tyvärr, men försöker ändå.
Oftast så är båda framdelarna likadana fast spegelvända.
Ska du fästa den med knappar eller snören?
har du snören kan du sy fast i sömsmånen, nåla först och stäng den och se så att du har tänkt rätt.
Har du tryckknappar så kan du sy fast en liten tygflik på insidan i sömsmånen där den inre knappen stängs.
Vet inte om jag var till någon hjälp, men mitt bästa tips nåla ihop som du tror det ska vara och "se om det funkar" innan du syr.
Lycka till!
Av Marine78
Tack för era svar! Det blev inte helt rätt men nästan ;-) Har vänt på omlotten och så gjorde jag det bakre stycket någon cm för kort, men det syns nästan inte alls. Med lite justeringar så blir mönstret utmärkt! Här är i alla fall resultatet:

Bild

Bild

Inte så illa va? Mönstret har jag konstruerat själv från scratch utan någon förlaga. Har nämligen inga så små bebisar/kläder hemma och hade heller inga mönster med omlottbodies, bara vanliga. Dessutom så ville jag ha raglanärm så då blev det till att tänka till lite till. Är faktiskt relativt nöjd med resultatet trots allt!
Användarens profilbild
Av äpplebus
Wow :shock: Den blev ju jättefin. Gillar det tyget jättemycket.
Användarens profilbild
Av Bina
Ser fin ut :vågen:
Av Marine78
Tack!
Ja tyget är väldigt gosigt! Och väldigt elastiskt. Den hamnar nog i "spara_ifall_att_det_kommer_en_liten_till-lådan" *skratt* Har inte riktigt släppt den tanken och det här är ju verkligen premiärbodyn. Fast äsch, kanske får den flytta i alla fall ;-) Vaddå beslutsångest!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Den blev jättefin!
Av Marine78
Apelsin skrev:
Bissa skrev:
Apelsin skrev:Jättefin.

Jag tror att de flesta bodysarna brukar knäppas åt andra hållet, men det spelar ju mindre roll.
elsas alla omlottbodysar knäpps som på bilden ovan.
Ok, de jag har i omlott nu knäpps åt andra hållet :hmmm:
Jo jag tror som du, att de eg knäpps åt andra hållet. Det Var bland annat där tänket blev fel. Jag hade spegelvänt de två framstyckena och gjort det ena framstycket lite för kort. Men för att vara ett första försök utan att ha något att gå efter så känns det ok ;-) Gosig blev den i alla fall!
Användarens profilbild
Av ernamalin
Men åh, vad fin den blev!
Du är så duktig :tumup:
Av Marine78
Bissa skrev:Bild
Bild
Bild
Tihi! Tack! Överbevisade. Kanske finns det "pojk- resp flickknäppning" precis som gylfen på byxor och knäppning på blus resp skjorta och så *suck i så fall* Nå då kan jag ju ha omlotten åt vilket håll jag vill, kommer nog eftersträva att vända på den eftersom jag vill göra bodysarna lika som de tröjor jag gör och där går omlotten åt andra hållet. Tack så mycket för bildserien i alla fall. Jag är så gott som rätt ute ;-)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?