Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
Jag har en tant som ska väva en trasmatta till mig. Jag undrar om man ska välja lakansväv eller trikåtyg???
För o nackdelar?

(eller så kanske man inte kan väva i trikå?...)
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jodå, visst kan man väva i trikå. Det blir tjocka och härliga mattor men om man inte har färdiga trasor så är nackdelen att det inte går att riva trasor, dom måste man klippa.
Jag gillar nog mina trikåmattor bäst för dom blir lite mjukare än om man vävt med lakansväv.
Användarens profilbild
Av Squig
linafelicia skrev:Jodå, visst kan man väva i trikå. Det blir tjocka och härliga mattor men om man inte har färdiga trasor så är nackdelen att det inte går att riva trasor, dom måste man klippa.
Jag gillar nog mina trikåmattor bäst för dom blir lite mjukare än om man vävt med lakansväv.
Jag ska köpa färdigrivna i vilket fall som helst, och där jag ska köpa har de både lakan o trikå.

Är det någon som har en bild på en vävd matta i trikå?
Användarens profilbild
Av linafelicia
Squig skrev:
linafelicia skrev:Jodå, visst kan man väva i trikå. Det blir tjocka och härliga mattor men om man inte har färdiga trasor så är nackdelen att det inte går att riva trasor, dom måste man klippa.
Jag ska köpa färdigrivna i vilket fall som helst, och där jag ska köpa har de både lakan o trikå.

Är det någon som har en bild på en vävd matta i trikå?
Kolla här http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Jag har lagt in några bilder på trikåmattor men det är ju svårt att se skillnad på dom och mattor vävda i vanliga trasor. Det är känslan i dom som blir annorlunda tycker jag.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?