Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Jag hittade den här tråden med zazis galonisar och vill sy egna.
Jag hittade precis det rosa tyget häromdagen nämligen. :wink:

Anyhow så blir det midjebyxor med resår. Frågan är, ska de f :wink: odras med något eller vara som de är? Tanken är att de ska vara överdragsbyxor. :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag hade nog låtit dem vara ofodrade, men det beror lite på hur kraftigt tyget är. Jag ska nog sy överdragsbyxor i bävernylon, de har jag inte tnkt fodra.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har ingen bild att visa, men jag har sytt två överdragsbyxor i acrylatväv. :lol: Alltså midjemodell. Jag fodrade med fleece.
Årets variant fick dessutom ett glansigt innerfoder från midjan och lite ner på benen inuti, för lättare påklädning. :tumsup:

Funderar på att göra ett par ofodrade också. :)

Vilket Åhlens hade kvar den rosaröda acrylatväven? 8)
Användarens profilbild
Av puppan
Knyttet --> Jag tänkte också på bävernylon men hittade ingen rosa nånstans tyvärr..

zazi --> Ett fynd på Myrorna var det.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:Jag gjorde i bävernylon till Anton i höstas och det rekomenderar jag om man vill att de ska tåla mer än bara smuts... De blev fuktiga på insidan vid kontakt med vatten...
Fast hjälper det att fodra dem? Fodret är ju inte vattentätt det heller.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Om man fodrar med fleece borde det ju iofs ta lite längre tid innan fukt går igenom eftersom den inte suger åt sig. Fast då blir de ju varma också.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag har sytt i bävernylon till grabbarna! Jag tycker de har varit kalas. Jag har inte märkt att de har blivit fuktiga i dem men de har mest haft dem på dagis. Jag tycker de borde ha sagt ngt om det hade blivit blött/kallt då de är väldigt noga med sådant på mitt dagis (de är ute nästan jämnt)
Jag tror jag har rosa bävernylon på jobbet...... 8)

Kan ju tillägga att jag värmebehandlar dem.....kanske det är därför de inte läcker? :roll: :?:
Användarens profilbild
Av florin
McMorrigan skrev:Jag har sytt i bävernylon till grabbarna! Jag tycker de har varit kalas. Jag har inte märkt att de har blivit fuktiga i dem men de har mest haft dem på dagis. Jag tycker de borde ha sagt ngt om det hade blivit blött/kallt då de är väldigt noga med sådant på mitt dagis (de är ute nästan jämnt)

Kan ju tillägga att jag värmebehandlar dem.....kanske det är därför de inte läcker? :roll: :?:
Värmebehandlar :hmm:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:
McMorrigan skrev:Jag har sytt i bävernylon till grabbarna! Jag tycker de har varit kalas. Jag har inte märkt att de har blivit fuktiga i dem men de har mest haft dem på dagis. Jag tycker de borde ha sagt ngt om det hade blivit blött/kallt då de är väldigt noga med sådant på mitt dagis (de är ute nästan jämnt)

Ska man inte stryka bävernylon för att "täta" till den? Jag har för mig att jag hört något sådant.
Användarens profilbild
Av florin
Knyttet & K skrev:
florin skrev:

Ska man inte stryka bävernylon för att "täta" till den? Jag har för mig att jag hört något sådant.
Aha, då är det ju inte så konstigt att våra brallor inte var nå bra :oops:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:
Knyttet & K skrev:
florin skrev:

Fast jag tycker den står emot bra ändå. Jag sydde en jacka till mig själv i bävernylon och den pallade lite regn väldigt bra. Men byxor utsätts ju för större tryck, så de går nog inte att få så vattentåliga skulle jag tro.
Jag är hur som helst mest ute efter överdragsbyxor att ha när det är torrt. Vid regnväder är det galonisar som gäller.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
florin skrev:
Knyttet & K skrev:
florin skrev:

Jag lärde mig det efter att ha blivit sur på Po.p´s bävernylonoverall. :D Fick då rådet att torka den i torkskåp, tumla försiktigt eller stryka på den.
Jag antar att fibrerna i tyget liksom krokar i varandra så den blir tät av värme..... Kanske vi får forska lite i!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?